Последни Рецепти
Последни Статии

10 лесни идеи за добра форма без спорт

Добавено в Диети

Добави към моето меню

В забързаното време става все по-трудно да намерим възможност и да съберем енергия за спорт, камо ли да го превърнем в част от ежедневието си.

Добрата новина е, че това не е единственият начин, върху който може да работим, за да свалим килограми, да отслабнем или просто да се поддържаме в по-добра форма.
За хубава фигура е необходимо да се обърне внимание на храните и напитките, които се консумират – това важи с особена сила, когато енергоразходът е нисък поради недостатъчна физическа активност.

Представям ви 10 идеи, които може да опитате, за да се поддържате в по-добра форма. Нанасянето дори на част от описаните промени ще ви помогне да горите повече излишни мазнини и да се чувствате по-добре в кожата си.

10 лесни идеи за добра форма без спорт

voda kana citrus m
Кана с (изворна) вода, листа мента, кръгчета лимон и мента

Идея 1: Избирайте добре напитките си
Често срещана грешка е да се консумират напитки, които се смятат за здравословни, но всъщност те да са в основата на проблемите с излишни килограми, кръвна захар и дори диабет.
Пример за такива напитки са студеният чай, в който има добавени големи количества захар (без преувеличение), както и натуралните сокове, които се овкусяват с вредна съставка за здравето ни – глюкозо-фруктозен сироп.
Избягването на подобен тип напитки и заменянето им с вода би имало много добър ефект. Вместо да посягате към храна, опитайте първо да изпиете няколко чаши вода. Така има голям шанс да намалите апетита и да избегнете ненужно хранене.
За да направите водата по-вкусна, добавяйте натурални подсладители като резени лимон, краставица, зелен чай и др.

Идея 2: Носете си храна от вкъщи
Ако сте силно амбицирани да постигнете целите си по-бързо, то предварителното приготвяне на храна от вкъщи е задължително условие. То не само гарантира, че ще сте на прав път към целта, но и че много по-трудно бихте могли да се отклоните от нея. По този начин ще намалите желанието си за вредни храни, които ви заобикалят навсякъде в ежедневието.

sugar no pix

Идея 3: Премахнете сладкото и мазните закуски от ежедневието си
Често, сядайки пред телевизора, посягаме към доста нездравословни храни, като например чипс, пуканки, солети и други калорични храни без никаква хранителна стойност. Опитайте се да се отървете от този вреден навик и потърсете по-здравословна алтернатива, например оризовки от кафяв ориз и семена, зеленчуци или плод.

omlet gybi
омлет с гъби и сирена

Идея 4: Не пропускайте закуската
Една добре балансирана закуска, съдържаща протеини, въглехидрати, мазнини и зеленчуци ще ви даде енергия и бодрост през целия ден и ще остави чувство за ситост за дълго време.
Много изследвания свързват редовното консумиране на закуска с добро здраве, по-добра памет и концентрация през деня, по-ниски нива на „лошия“ LDL холестерол, по-малък шанс за получаване на диабет, на сърдечни заболявания и наднормено тегло.
При събуждане кръвната захар, от която се нуждае тялото, за да работят мускулите и мозъкът най-добре, обикновено е ниска. Закуската помага да се възстановят тези нужди, за да може телата ни да са по-ефективни през деня.
От друга страна, ако пропуснете закуската, до обяд може да почувствате недостиг на енергия и глад, което да доведе до преяждане по-късно през деня или до желание да задоволите нуждите си с нездравословни и калорични избори.

coffee cvete pix

Идея 5: Консумирайте кафе
Кафето дава допълнителна енергия. Често когато загубим тонус, си мислим, че имаме нужда от храна, „за да се вдигнем“, но в повечето случаи едно чисто кафе би свършило по-добра работа. Кофеинът стимулира метаболизма и в същото време намалява апетита. Не случайно 90% от хранителните добавки за отслабване на пазара го използват за основа.
Ако сте свикнали да консумирате кафето си със захар, може да опитате да я замените със стевия – натурален подсладител, който не съдържа калории и не влияе на кръвната захар.

apple metyr pix

Идея 6: Следете приема си на калории
За да сте сигурни, че ще успеете с отслабването, често е необходимо освен да правите по-здравословни избори, да постигате и калориен дефицит в повечето дни от седмицата. Калориен дефицит се постига, когато приемате по-малко калории, отколкото горите.
Проблемът идва от това, че ако не следите приетите калории, няма как да знаете кога сте постигнали нужния дефицит за отслабване. Прекалено голям дефицит би довел до загуба на мускулна маса, а прекалено малък или никакъв – до поддържане на килограми или до покачване на тегло.
Следейки приетите калории, ще можете да направите корекция в приема на храна или да увеличите физическата си активност, за да постигнете здравословно и дълготрайно отслабване.

Идея 7: Сложете нездравословните храни извън полезрението си
Поставете ги в шкафове, които не хващат погледа ви, минавайки покрай тях. Така по-рядко ще имате възможност да посягате към нездравословни избори. Малко хора могат да издържат на изкушението, ако постоянно пред тях са шоколад, бонбони, чипс и други любими храни и напитки.

Идея 8: Намалете приема на алкохол
Консумацията на алкохол в минимални количества може да е полезна за организма, но честата такава, почти със сигурност ще ви провали, ако искате да се отървете от излишните мазнини и да отслабнете.
Алкохолът съдържа 7 калории на грам (повече от протеините и въглехидратите) и в същото време не предоставя никаква полезна хранителна стойност. Има свойството да блокира окисляването на мазнините.
Резултатът от този процес е по-малка възможност на тялото да използва мазнини за енергия, защото първо трябва да „изгори“ алкохола.
В много алкохолни напитки са добавени захар, подсладители и оцветители, които могат допълнително да повлияят негативно на теглото и на здравето, както и да направят изгарянето на мазнини практически невъзможно.
Добро правило, за да се постигне по-лесно отслабване, е да се консумира алкохол само няколко пъти седмично, и то чисти варианти, а не примеси и коктейли с неясни съставки.

Идея 9: Опитайте се да намалите стреса
Физически и психически стрес могат да попречат на отслабването.
Постоянни стресови ситуации се свързват с повишени нива на хормона кортизол.
Високите нива на кортизол ограничават производството на други хормони, необходими за горенето на мазнини и покачването на мускулна маса, като тестостерон и хормон на растежа.
Въпреки че не всичко е под наш контрол, когато става въпрос за стресови ситуации, има неща, които могат да са от полза.
Примери са йога, стречинг, пълен ден почивка от задължения, които ви натоварват умствено и физически, леки тренировки в домашни условия и др.

tea pix 2
Може да изпивате няколо чаши чай на ден – зелен или билков – ускорява метаболизма и освежава

Идея 10: Прибавете чаша зелен чай
Зеленият чай може да повиши метаболизма и да намали теглото. Той има термогенни свойства и е натурален диуретик. Играе роля в оксидацията на мастните молекули и също така е добър антиоксидант.
Напоследък, както кофеинът, е често срещана съставка в някои продукти за отслабване като фет бърнъри или в комбинация с л-карнитин, което говори много за неговата ефективност.

Заключение
Всички знаем, че спазването на хранителен режим или диета изискват сериозна воля и мотивация. Спазвайки поне 5 от тези 10 съвета, вие ще направите първите стъпки към по-добър и по-здравословен начин на живот. Първите резултати ще видите в рамките на няколко седмици, а те ще ви мотивират още повече да постигнете желаната цел.

Станимир Михов –
Авторът предлага да изготви индивидуалния ви хранителен режим.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории