Бадемово мляко : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Бадемово мляко

Добавено в Напитки

Добави към моето меню

Бадемово мляко
Бадемите са вкусни и полезни. От тях може да се приготви и мляко – напитка, подходяща за тези, които страдат от непоносимост към лактозата или са вегани. То съдържа същото количество важни минерали, както и прясното мляко.

Как се приготвя бадемово мляко
Необходими са 300 г сурови бадеми.
Бадемите се измиват и се накисват с 500 мл студена вода, за да набъбнат.
След това се измиват и смилат в блендер много добре заедно с 400 мл студена вода.
Прецеждат се през фина цедка и марля. Течността е бадемовото мляко, а смлените бадеми могат да се използват за мюсли, кейкове или шейкове. Може да се съхранява 2-3 дни в хладилник

almond milk 1

Бадемово мляко е и чудесна добавка към хранителния режим, който цели намаляване на теглото.
Съдържа по-малко калории – За да отслабнем трябва да приемаме по-малко калории, отколкото изразходваме. Една чаша неподсладено бадемово мляко съдържа само 43 калории. Това е половината от калорийното съдържание в същото количество обезмаслено мляко.
Богато е на полезни мазнини – В една чаша неподсладено бадемово мляко има едва 3,5 г мазнини. Възможно е да съдържа по-голям процент от обезмасленото краве мляко, но тези мазнини са ненаситени. Храните, които са богати на наситени мазнини, могат да повишат мастните натрупвания около жизненоважни органи. Бадемовото мляко е и с ниско съдържание на холестерол.
Съдържа малко въглехидрати – Нисковъглехидратният хранителен режим е препоръчителен за намаляване на теглото. Бадемовото мляко съдържа едва 2 г въглехидрати в количеството от една чаша. За сравнение – в същото количество обезмаслено мляко се откриват 12 г въглехидрати. Благодарение на това, консумацията на продукта може да повиши липопротеините с висока плътност или нивата на „добрия“ холестерол в организма.
Богато е на витамини – Голяма част от продуктите, които се намират на пазара, са обогатени с витамините A, D и B12. Витамин B12 е от основно значение за метаболизма, а A и D са много важни за физиологичните функции и също така спомагат за развитието на централната нервна система.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории