Защо е толкова трудно да се преборим с мазнините на корема? : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Защо е толкова трудно да се преборим с мазнините на корема?

Добавено в Диети

Добави към моето меню

Най-големите грешки в борбата с мазнините по корема
Затлъстелият корем е изключително упорит за преборване. И дори понякога да е наричан с шеговити имена като “бирено коремче” при мъжете, то при жените може да се стигне до кнфузни ситуации, като да й правят място като на бременна в градския транспорт. И ако при мъжете някак може да се размине висящия корем над колана, то при жените това означава и промени в облеклото за да не се вижда (някои модели рокли подчертават много добре корема!) По-важното е, че натрупването на мазнини в коремната област е опасно за здравето.

Защо ни е толкова трудно да се преборим с мазнините в областта на корема? Отговорът на британски специалисти, цитиран от в. “Дейли стар” предаде БТА е, че вероятно допускаме някои съществени грешки. Според д-р Люк Джеймс от Бупа Великобритания, най-честите грешки в борбата срещу опасното и упорито затлъстяло шкембенце са:
Прекалена консумация на захар
Плодовете и зеленчуците без съмнение са полезни за здравето, но понякога могат да доведат до натрупване на излишно тегло заради високото съдържание на естествени захари в тях.
Освен това често в нискомаслените продукти се съдържат повишени количества добавена захар, така че е препоръчително да четем внимателно етикетите на храните.
“Уверете се, че не включвате в менюто си изобилие от добавена захар и че съблюдавате размерите на порциите“, съветва д-р Джеймс.

korem diet pix

Прекомерен стрес
Когато човек е под напрежение, се отделя стресовият хормон кортизол, който може да доведе до натрупването на повече мазнини в коремната област. Поради тази причина експертите препоръчват да отделяме време за разпускане през деня, например 10 минути йога или медитация.

Недоспиване
Недоспиването не само се отразява зле на здравето, но също така променя характера ни
Липсата на достатъчно сън – между седем и девет часа през нощта, може да повлияе негативно върху отслабването. Причината е, че в резултат на недоспиване се повишават нивата на хормоните на глада и намаляват тези на хормоните, които ни карат да се чувстваме сити.

Недостатъчна консумация на протеини
Протеините осигуряват по-продължително усещане за ситост и са отлични съюзници в борбата срещу излишното тегло. Те допринасят за изграждането на мускулни тъкани. Известно е, че колкото повече мускули имаме, толкова по-лесно изгаряме мазнините.

Неправилни тренировки
Фокусирането само върху коремната област няма да ни осигури осанката на мечтите. Експертите препоръчват на желаещите да отслабнат да насочат вниманието си към цялото тяло.

Прекомерни тренировки
Прекаляването с тренировките може повече да навреди, отколкото да помогне за отслабване.
Човешкото тяло се нуждае от здравословен баланс между тренировка и почивка. Прекаляването с упражнения пречи на тялото да се отърве от излишните мазнини. Тренировките без почивка оказват влияние върху стресовия хормон кортизол и съответно до натрупване на повече мазнини в коремната област“, обяснява д-р Джеймс.

Ударна диета
Здравословното хранене и промените в начина на живот са препоръчителни за хората, които искат да отслабнат. Ударните диети обаче не са най-добрият съюзник.
Приемът на твърде малко калории по-скоро вреди, отколкото помага. Ако ограничим драстично калорийния прием, тялото влиза в режим на гладуване. В резултат на това се забавя метаболизмът и отслабването става по-трудно“, допълва експертът.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории