Какви храни да изберем в горещите дни : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Какви храни да изберем в горещите дни

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Като се замисли затова как са се хранили нашите баби и дядовци ще разберем, че те са се хранели сезонно. През зимата има месо, пити и баници, рецепти с бобови, кисело зеле, туршия и много кореноплодни. През пролетта се хващат за зелено, а през лятото – храната става по-малко, без месо, без тесто, а с повече студени супи и свежи плодове и зеленчуци от градината.
Когато сме в големия град и храната достига до нас през много реклами, изобилие в магазините от храна и заведения за хранене – връзката с природата се губи. Преставаме да се храним сезонно с местни продукти.

Затова и публикации като Най-добрите храни и витамини срещу потенето в жегите е полезна в началото на август, когато през 2018 г. се отчита един от най-горещите месеци юли откакто се водят метеорологични справки, а новините са жертви на горещината и пожари.
Храната, често е най-достъпния и ефективен начин да окажем влияние на това как се чувстваме.

В горещото време изключително важно е организмът да остане добре хидратиран, без да се наруши баланс на минерали и соли.

watermelon pix 6

Как с храни да намалим потенето в горещите дни

Диетологът Рик Хей препоръчва витамин B в жегите за намаляване на стреса. Стресът предизвиква допълнително потене. Таблетките с магнезий компенсират изгубените с потта електролити.
Богатите на магнезий храни са тъмнозелените зеленчуци, ядките и семената, а на витамин B – яйчният жълтък и маята.

В жегите е добре да намалим месото. Ако приготвяме месо, то трябва да е добре съхранявано и термично обработено. За усвояването на протеините е необходима повече енергия и това загрява допълнително тялото. Така се увеличава и потенето.

В горещините е добре да намалим алкохола и кофеина и да наблегнем на плодове и зеленчуци, които съдържат много вода като пъпеши и дини, краставици и домати, които се усвояват по-лесно.

color salad pix

В горещите дни е по-добре плодове и зеленчуци да се консумират сурови, във вид на салата. В жегата охлаждат тялото, защото за смилането им не са необходими много усилия. Високото съдържание на вода и електролити в тях компенсират загубеното с потта.

Въглехидратите увеличават телесната температура, защото излишната глюкоза трябва да бъде изгорена. Това освобождава енергия и топлина. Затова и в горещите дни не се препоръчва консумация на хляб и тестени закуски.

Лютите и пикантни храни засилват потенето, защото стимулират метаболизма, а това загрява тялото.

В горещите дни пийте по-малко кафе. Кофеинът трябва да бъде намален в горещините, защото е стимулант и въздейства върху централната нервна система. В малки количества обаче не се отразява върху потенето.

Полезна срещу горещите вълни при жените в менопауза е билката шизандра, наричана също китайски лимонник. Тя помага срещу нощно изпотяване. Активната съставка в плодчетата й има защитен ефект дори срещу невродегенеративни болести като Алцхаймер.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории