Храни, богати на пробиотици : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Храни, богати на пробиотици

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Пробиотици е названието на полезните бактерии, които естествено населяват червата ни и участват в храносмилането, поддържането на имунитета и други жизнени процеси.

Като фармацефтичен продукт пробиотиците се предлагат да се приемат успоредно с антибиотици за компенсиране техния унищожителен ефект върху полезната чревна флора. Истината е, че приемът на пробиотици никога не е излишен, а най-добре би било да се приемат като част от състава на храната ни.

10 неподозирани източника на пробиотици
Има хранителни продукти с високо съдържание на пробиотици, които можем да приемаме редовно. Те са задължителни за хората с нередовен стомах, склонни към често подуване на корема, запек и други храносмилателни проблеми, както и за хората, които искат да подсилят своята имунна система. С тези храни можем да си подсигурим редовен стомах, оптимално действие на чревния тракт и силен имунитет.

Днес киселото мляко се е превърнало в неотменна част от менюто на съвременния човек. Освен вкусно, то е и източник на калций, полезни бактерии, аминокиселини и мазнини. И днес различните народи консумират традиционни храни, които са преминали през процеса на ферментация – кефир за Русия, кисело зеле за Германия и Източна Европа, кумис за Азия, ласи в Индия, маслините в средиземноморските храни, ферментирала риба за Корея и Япония и други.

Безспорно най-популярно сред храните, богати на пробиотици, е киселото мляко.
Кое кисело мляко е здравословно
Високото съдържание на пробиотични бактерии в киселото мляко се дължи на процеса на ферментация на лактозата в него. При ферментацията се създават идеални условия за свръхрастеж и развитие на млечнокиселите бактерии от род Lactobacillus – основни представители на пробиотиците в чревната флора. Освен при втасването на киселото мляко обаче ферментация протича при производството и на други продукти и съдържанието на пробиотици в тях също е много високо.

Кефир – представлява ферментирала млечна напитка, получена след процеса на коагулация на прясно мляко (овче, краве, козе), с помощта на кефирни зърна.

probiotici
Храни, богати на пробиотици

Туршии и кисело зеле
Киселото зеле и другите зимни туршии са едновременно богати и на пробиотици, и на органични киселини, които действат като пребиотици, т.е. подхранват развитието на полезните бактерии. Този комбиниран състав превръща туршиите в много полезна храна за стомаха, червата и имунитета.
kiselo zele 1

Прясно сирене
Колкото по-малко преработено е сиренето, толкова по-голямо количество от пробиотиците в състава му са запазени. Прясното сирене от краве, овче и козе мляко съдържа голямо количество лактобацили от почти всички видове, населяващи чревната флора.
koze sirene domashno

Маслини
Престоялите в саламура маслини също са отличен източник на пробиотици. Саламурата създава подходящи условия за разрастване на колониите им. Стига тя да не съдържа консерванти, които обиват и полезните бактерии, маслините може да осигуряват почти толкова пробиотици, колкото и ферментираните храни.
Като пробиотици може да се използват бактериите, които се развиват при ферментационните процеси на маслините при приготвянето на някои видове зехтин. Маслините са с високото съдържание на фибри и антиоксиданти и може да добавяме маслини към храненето си всеки ден.
olive pix

Комбуча
Набиращата популярност напитка, получена от ферментация на черен или зелен чай, също е изключително богата на пробиотици.
Когато се постави в чаена инфузия, гъбата комбуча започва да се развива и чрез естествен процес на ферментация превръща захарта в органични киселини и въглероден диоксид, поради което самата напитка е газирана.
kombucha pix 2

Кимчи – едно от основните традиционни ястия в корейската кухня. То представлява ферментирали зеленчуци (основно зелеви листа), към които се добавя богата гама подправки (чесън, червен пипер, лук).

Това са хранителните продукти с високо естествено съдържание на пробиотици.
Най-добрият начин за набавяне на пробиотици е приемът им с храната. Консумирайте ги редовно и повишете приема им при лечение с антибиотици. Те имат важно място в чревното здраве, а както е казал Хипократ „Всички болести започват от червата“.
Това ще ви спести повечето от съпътстващите стомашно-чревни проблеми.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории