Храни, които помагат при запек : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Храни, които помагат при запек

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

При запек помагат две неща – движение и храната. И да пиете вода. Ако те не помогнат тогава попитайте вашия личен лекар какво лекарство би ви препоръчал. Имайте в предвид, че обездвижването и приема на някои антибиотици може да причинят това състояние. Както и стрес, от нерви или от промяна на обстоятелствата около вас.

constipation Pix

Справянето със запека може да изглежда като трудна задача, но опитайте да правите по 10 000 крачки на ден и да включоте някои храни в менюто си и много вода. Спомнете си, има една реклама на Активия – кисело мляко с овесени ядки, която помага в такива ситуации. Добра идея е, ако закуската в някои дни от седмицата е кисело мляко с няколко лъжици овесени ядки, лъжичка мед и плодове според сезона. Вкусна е, полезна е и проверено помага.

Как ефективно да облекчим запека?
Това са няколко храни и напитки, които могат да помогнат за справяне с проблема без лаксативи.

leneno seme
Ленено семе
Започването на деня със супена лъжица ленено семе може да направи чудеса по отношение на перисталтиката, като облекчи напрежението при дефекация. Причината е, че в 100 г ленено семе се съдържат близо 27 г фибри. Може да го добавите към кисело мляко, да поръсите салата, да добавите към печива. Може и да пиете по лъжица ленено масло.

musli orehi pix
Овесени ядки
Една чаша овесени ядки съдържа 4 г диетични фибри. Препоръчително е да се консумират за закуска, заедно с портокали. По този начин следва да се облекчи и предотврати запекът. Може да приготвяте домашно мюсли, с добавка на сушени плодове и ядки и семена според вашия вкус. Приготвят се много лесно, като залеете с гореща вода и оставите за няколко минути или с кисело мляко. Може да приготвите и гранола.

furmi
Фурми
Тези плодове са не само богат източник на витамини, но също така и на фибри. В количеството от 100 г могат да се открият 8 г фибри. Консумацията на 2 – 3 фурми дневно може да бъде ефективно и да доведе до желаните резултати по отношение на храносмилането. Може да вземете кутия свежи фурми или да изберете сушени – трайни са и може да се съхраняват в шкафа. Хапвайте до няколко фурми на ден, защото са сладки и калорични.

susheni slivi
Сушени сини сливи
Още един богат източник на фибри, който е и чудесен избор за междинна закуска. Консумацията на няколко от тези плодове дневно помага за прочистване на дебелото черво.

Топла вода с мед – може да бъде и билков чай с мед и парче лимон, може да изпиете и няколко чаши и помага. Освен това е много полезна.Тази комбинация помага на червата да възвърнат редовността си. Медът е полезен за здравето на дебелото черво.

Кафе
Макар да е сред най-ефективните и бързи начини за справяне със запека, не е най-здравословният избор. Причината е, че може да раздразни стомаха и да влоши храносмилането.

Зелен чай
Напитката е богата на антиоксиданти и действа ефективно за почистване на червата. Топлата вода отпуска стомаха и стимулира дефекацията. Може да се наложи да консумираме няколко чаши от напитката, преди да се почувства облекчение.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории