Храни за детоксикация : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Храни за детоксикация

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Много е написано за детоксикация на организма. Със сигурност е нещо полезно, но не е толкова лесно да се направи. Някои фактори трудно може да ги промениш, такива като средата на живот. Каква полза, ако живееш в град в който замърсяването на въздуха е в пъти над нормата, пушиш, храниш се нездравословно или физическата активност в офиса ти се свежда до това да си направиш следващото кафе. Ако ежедневието ти е такова, ако не искаш да станеш колелце в здравната система, трябва да вземеш контрол над нещата. Най-лесния начин е като промениш храненето си. И като започнеш да се движиш. Това е нежен и плавен начин за освобождаване от токсините, които са натрупани в организма ти. За да се случи, за да се чувстваш по-добре в тялото си, трябва да променяш и средата и ежедневието и навиците си.

Детокс диета
Вашето тяло е ваш приятел
Не се отнасяйте към него като към враг

Храни за детоксикация
– това са няколко храни, които са достъпни и могат да помогнат за детоксикация на организма през пролетта. Проверено и споделено как работят и защо. Живеем в центъра на София и след случка с живак трябваше да се вземат мерки. Това бе и основната причина да се пие по 1 л зелено смути на ден.

1. Кориандър за детоксикация
Кориандър е много популярна подправка в руската кухня (кинза), може би колкото магданозът в нашата. Те си приличат на външен вид, но не и на вкус. Популярен е и в кухнята на Изтока. Като билка има лечебен, изчистващ и енергизиращ ефект върху тялото ни. Ако успеете да намерите свеж на пазара може да го добавяте към смути или салата (аромата му и вкуса не се харесват от всеки, затова може да се „маскира“ в зелено смути). Кориандърът е изключително ценен за извеждане от тялото на живак и олово,на тежки метали. Има силни антибактериални и противогъбични свойства и намалява евентуалните инфекции и възпаления, докато прочиства.
kinza 1

2. Житна трева (житни поници) – универсална детоксираща храна, която зарежда с витамини и антиоксиданти. Ползите от кълнове, особено в късна зима и началото на пролетта е доказана, като източник на витамини, това може да е свежа храна в студените дни. Лесно се приготвят кълнове в домашни условия – достатъчно е да имате жито, овес или други семена, които да могат да покълнат, необходим е още буркан и парче марля. Ако оставете житните или овесени кълнове още няколко дена те ще пораснат в крехки зелени стъбълца. Може да сложите сандъче с пръст на прозореца и да посеете в него семена и да изчакате да израснат зелени стръкчета (около 2 седмици) След като ги измиете може да ги добавяте към вашето смути или салата.
treva oves

3. Пектин – най-вкусното лекарство . Съдържа се в ябълките (затова най-често може да се купи ябълков пектин), в кората на цитрусови плодове (само, ако корите не са обработвани с химикали), грозде, банани, в земната ябълка (известна като топинамбур, гулия, йерусалимски артишок). Пектинът помага тялото да се освободи от нежеланото присъствие на тежки метали и други токсини. Можете много лесно да се възползвате от свойствата му като добавите към ежедневното си меню богати на пектин храни.
Можете да го приемате и допълнително във вид на хранителна добавка (не съм купувала пектин – суровини за производство на пектин са изсушени цитрусови кори и джибри, и двете отпаден продукт при производството на натурални сокове ). За съжаление, не може да го приемаме чрез кори на цитрусови плодове, които са много вкусни – портокаловите, когато са кандирани – захаросани или с шоколад.
Може да си създадете навика да хапвате 2 ябълки на ден. Полезни са, вкусни са, през всеки сезон.
apple choice pix

4. Зелена диета – включвайте в менюто си зелении като магданоз,алфа-алфа (люцерна, Alfalfa), спирулина и хлорела (с най-високо съдържание на хлорофил, който изважда токсините от дълбоките клетъчни депа). Можете да правите сокове, смутита с всички изброени и да ги добавяте към салати.
Това означава зелени смутита. Имаше период в който у дома приготвяхме много зелено смути – вариантите варираха според продуктите, които добавяме – ябълки, моркови, авокадо, моркови, портокали, лимони, боровинки… но имаше няколко задължителни – в блендера се слагаше 1 банан към който се добавяха таблетки спирулина и хлорела – водорасли на таблетки или на прах, 1 връзка магданоз (защото кориандър не се намираше) и няколко листа зелен спанак (ако е пресен), добавях и още плодове в зависимост от това какво има. Причината – контакт с живак.
green smoothie

и много зелена салата
green salad pix 4

5. Алфа-липоева киселина – купува се на таблетки и е полезна при детоксикация – един от най-популярните и универсални антиоксиданти, използван широко в спортната и здравословната суплементация. Използва се като мощен антиоксидант срещу стареенето, подпомага отслабването и при детоксикация.
Има 2 вида – синтетичната s-ALA и натурална форма r-ALA, която се съдържа в някои храни – животински източници като бъбреци, черен дроб и сърце, растителни източници като спанак, броколи и хранителна мая. Но се усвоява трудно от храната.

Тези зелени силно детоксикиращи храни имат за функция да изведат токсините от клетъчните депа и да ги изведат в междуклетъчното пространство. За да се случи детоксикация в организма е необходим и отвеждащ агент, който да спомогне за извеждането им от тялото – необходим са фибри, влакнини, баластни вещества. Иначе казано, ако не отидете до тоалетната – няма полза. Това означава в храненето да бъдат включвани храни като бобови, зеле, овесени ядки.

Казано по друг начин след като сте създали навик да ядете по две ябълки на ден, създайте и навик да включвате в храненето си поне една порция салата – може да бъде зеле и моркови – лесно, вкусно и засищащо. Другото е порция бобови – на два дена хапвайте порция боб, грах, нахут, леща – освен, че са вкусни и полезни като храна, са и богати на белтъчини.

Водата – необходима при детоксикация
За да се случи детоксикация е необходима вода, да бъде хидратиран организма, водата е течността, която може да изведе токсините от организма.
Колко вода да пием? Правилото е 20 мл вода на ден на 1 кг тегло, това ще рече 2 л вода на ден при тегло от 60 кг това означава 1,8 л вода на ден) Част от водата може да бъде чай, прясно изцеден сок, но газирани и подсладени напитки избягвайте. Хубаво е да създадете навил денят ви да започва с чаша хладка вода, може и билков чай, но не и с кафе.

Желателно е да изключите от храненето си всички преработени храни промишлено преработени – означава всичко, което се продава в опаковка и има етикет с меного Е-та и др неща за които е необходима справка в Google, за да разбереш какво е.

Вредни храни няма, има вредни количества, въпросът е колко и колко често. Това е в сила и за белите храни – бял хляб, тестени закуски, захар, сол… – важно е количеството и качеството.

Какви са симптомите, знаците, които вашето тяло ви дава за да направите промяна в храненето си и повече храни, които да подпомагат изчистването на организма – наднормено тегло и проблеми свързани с него, като подагра и сърдечносъдови… до такива по-безобидни като лош дъх, главоболие, проблемна кожа, разстройство или запек… вместо да пиете лекарства – почистете тялото си.

Направете си билков чай, занимавайте се активно с любим спорт, разходете се, наградете тялото си с басейн, сауна или спа…
И оставете тялото да свърши това, което умее добре.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории