Последни Рецепти
Последни Статии

Диета на 50+

Добавено в Uncategorized

Добави към моето меню

Наскоро в една от групите имаше въпрос от една дама, която е над 50+, има добро чувство за хумор и отношение към нещата, които се случват. Въпроса беше: „Кажете диета, която помага, защото цял живот на диети и го виждате резултата – наднормено тегло?“
И имаше над 100+ отговора, които препоръчваха какви ли не диети. Най-добрият съвет бе да отиде на диетолог.
На 50+ организмът на жената вече е в менопауза, процесите на обмяна на веществата се забавя. Преди няколко години бях чела, че е полезно за една жена да качи 2-3 кг, когато стане на 50, това дори помага бръчките да са по-малко видими. Второ, ако цял живот сте били „по-пълнички“ няма как да станете по-елегантни на тази възраст.
Най-важното на тази възраст става здравето. Да бъде здрав е дар, който човек оценява когато усети болежки и се нареди на опашката пред лекарския кабинет. И семейството, защото то ни прави по-сигурни и пълноценни в този динамичен свят.

И все пак има какво да се направи:
Движение. 30 мин на ден. И правилото за 10 000 крачки на ден. Ходете с различно темпо като ускорявате, ако се изпотявате и ожаднявате е знак, че вървите бързо – колкото по-бързо ходите толкова повече калории изгаряте. Вземете си куче, за да не ви е скучно и за да ви стане навик. Всякакви други активности като йога, ходене в планината, каране на колело, плуване са добре дошли.

Хранене. Толкова много е казано за храненето. Изберете средиземноморската диета, като включвате повече местни и сезонни храни, по възможност о.т градината. Гответе без да пържите, без да купувате от магазина опаковани и преработени храни, като сладкиши и колбаси.

Храните от които да се откажете в менопаузата са газираните напитки (те съдържат много захар), пържените храни и сладките десерти. Добър съвет е да ограничите десертите, да намалите червеното месо, както и млечните и да се увеличи консумацията на плодове и зеленчуци.
Тайната е в добрите хранителните навици, а не в непрестанното спазване на всевъзможни изтощителни диети.

Сън, добро настроение и уютен дом са необходимо условие
– Ако искате да отслабнете посетете диетолог един хормонален анализ може да даде отговор на въпроса защо сте с наднормено тегло, ако сте се хранили балансирано и сте били физически активни.
– Нека балансираното хранене, което съдържа всички необходими вещества бъде вашата здравословна диета.

И защото винаги най-лесно и най-постижимо ни изглежда, ако се хванем за поредната модерна диета, ето
Как да не станете жертва на популярни диети

– Няма супер храни и таблетки, които да изгарят мазнините, докато спите или гледате телевизия.
С чай за отслабване се отслабва когато отидеш в гората да го набереш. И то няколко пъти.
tea diet pix

Някои съставки на хранителни добавки за отслабване могат да бъдат опасни и дори смъртоносни.

Не вярвайте на диети и процедури, които ви обещават бърза и лесна загуба на тегло. Със сигурност е доказано, че при такива режими вие губите само вода и мускулна маса – натрупаните мазнини си остават с вас. (реалистична цел е да отслабнете с 2 кг на месец, а не с 2 кг на седмица, като пиете различни добавки)

15 храни, които ускоряват обмяната на веществата

– Избягвайте системи на хранване, които напълно изключват определени видове храни. Например, изключването на въглехидратите. Системите, които се основават на ограничения и пълен контрол, могат да бъдат психологически трудни. Преди да започнете, помислете, дали можете да се храните така постоянно? Ако не, тогава е по-добре да изоставите този вид диета.

– За да отслабнете, трябва да изгаряте повече калории, отколкото поемате. Редовните упражнения са необходими за активния метаболизъм. (Със спорт калории се горят трудно – например качване и слизане до връх Ботев за един ден може да е 3 000 калории, но колко хора и колко често го правят? Активното движение е необходимо за да имате добро оформено и стегнато тяло.)

metabolic syndrome pix

Ако искате да поддържате здравословно тегло, да имате красиво тяло, по-добре е да направите здравословното хранене част от живота си. Изберете здравословни мазнини – риба и зеленчуци, правилни протеини – от постно месо, домашни птици, бобови и сложни въглехидрати – от пълнозърнести храни и така няма да ви се налага да прибягвате до драстични и краткотрайни диети.

diet pix 13

Как да отслабнем без диета: 5 практични съвета

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории
  • Uncategorized