Последни Рецепти
Последни Статии

Как да се храним след пост

Добавено в Uncategorized

Добави към моето меню

Как да се храним след пост
Когато наближат празниците и започва планиране на меню и трапези, а по време на празник всички правила за балансирано и здравословно хранене биват забравяни на богата трапеза, с добра компания.

Какво да правим, ако сме на диета?
Ако сте на диета и само един ден преядете, това не е фатално. Съвсем друго е, ако всеки ден се увличате с храната.

Какво да правим, ако сме били на пост?
След дълъг пост, какъвто е този за Коледа или Великден, какво трябва да включим в нашето хранене?

kzunak rosi 2

За да няма здравословни проблеми трябва да се започне с постепенно захранване. Ако започнете веднага да консумирате от богатото меню за празника това ще предизвика стрес в работата на организма ви.
Животинските храни трябва да се включат постепенно в хранителния режим. Най-добри е да се започне с млечните храни, защото те съдържат добре усвоими белтъчини.
Ако сте спазвали дълъг пост захранването може да започне с купичка кисело мляко, извара, сирене или 1 яйце.
Месо е по-добре да се приеме 1-2 дни след като е свършил поста, като изберете месо с по-малко мазнини – пилешко, пуешко, заешко. И в никакъв случай пържено месо – изберете варено или сготвено със зеленчуци.
Освен как важно е и колко. След края на поста е важно и движението. Празниците не трябва да са повод за преяждане и препиване. Много и различни храни приети за кратко време може да доведе до здравословни проблеми.
Няма неподходящи храни, но има неподходящи количества.
Затова храната трябва да се поднася постепенно.
Хубаво е празничният обед да започне със салата и предястия.
Основното ястие може да се поднесе след 30 мин.
Месото поднесете с повече зеленчуци и гарнитура и с по-малко сосове, които съдържат майонеза или сметана.
Десертите също са обилни на празничната трапеза.
Добре е да се храните бавно, на малки хапки и да усещате вкуса на храната.
И нещо, което проверено работи. На празничната трапеза седнете в стегната дреха, а не широка и удобна. Ако апетита ви е голям то тялото ще ви даде сигнал.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории
  • Uncategorized