Кои храни са полезни за детската закуска? : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Кои храни са полезни за детската закуска?

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

За да е полезна закуската за децата, тя трябва да включва фибри, протеини и „добри“ мазнини, които дават енергия. Нездравословната храна може да направи детето апатично, повишава теглото и увеличава риска от хронични заболявания. Кои храни са полезни за детската закуска?

Не давайте тези 5 храни за закуска на децата

Сухи закуски
zakuska za dete 1
Големите шарени кутии познати от рекламите в които щастливи и здрави деца закусват с тях са това – реклама Люспите в захарна глазура и шоколадовите топчета са много любими на децата. И много родители нямат нищо против често да ги хранят на закуска с тях, залети с прясно или кисело мляко – хем бързо, хем вкусно. Това не е добро решение обаче, тъй като закуските съдържат доста захар (363 калории на 100 г). Ценен компонент в тях са фибрите, но те са малко – само 3 грама 100. В резултат – час и половина по-късно детето ви отново ще е гладно.
Алтернатива: бъркани яйца със зеленчуци.

Фреш от цитрусови плодове
zakuska za dete 2
Плодовите киселини дразнят стомаха, което води до ускорено натрупване на солна киселина. Ежедневната консумация на цитрусови плодове и цитрусови сокове е вредни: те съдържат „светлочувствителни“ химикали, които правят кожата по-уязвими по отношение на слънчева светлина.
Алтернатива: билков чай.

Сурови плодове и зеленчуци
zakuska za dete 3
Не давайте на детето си плодове и зеленчуци като отделно блюдо за закуска. Те съдържат киселини, които не са полезни за празния стомах.
Алтернатива: зеленчукова супа. Звучи странно, но е лесно да се приготви и не води до образуване на газове през целия ден.

Киселомлечни напитки
zakuska za dete 4
Ферментиралите напитки не са вредни за стомасите на бебетата и малките деца, но са по-скоро безполезни. Млечнокиселите бактерии (лактобацили и бифидобактерии) попадат в агресивната кисела среда в стомаха и умират преди да достигнат червата. По-добре е да давате кисело мляко половин-един час след хранене.
Алтернатива: сок от червена боровинка. Той съдържа една трета от нужната дневна доза на витамини С, А, Е и К и е ценен източник на микроелементи като калий, фосфор и калций.

Сладкиши и сандвичи
zakuska za dete 5
Бързите въглехидрати, съдържащи се в хляба, повишават нивото на кръвната захар и уморяват панкреаса, освобождавайки големи количества инсулин. Но повечето инсулин улеснява отлагането на мазнини, дори и при децата. Освен това печенето на маята (особено горещо) причинява увеличено отделяне на газове.
Алтернатива: Блокчета с естествено сушени плодове, мед и зърнени култури.

От AdMe.ru

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории