Последни Рецепти
Последни Статии

Полезни храни за кожата ни

Добавено в Uncategorized

Добави към моето меню

От риба тон до мюсли – съществуват редица продукти, които оказват благоприятен ефект върху кожата ни. Въз основа на различни международни проучвания, британският в. “Дейли експрес” цитиран от БТА, откроява най-полезните сред тях:
Полезни храни за кожата ни всеки ден

Черен шоколад, натурално какао, зелен чай
Какаото е богато на естествените съединения епикатехин и катехин. Експерти са установили, че състоянието на кожата на жени, консумирали обогатена с въпросните съединения какаова напитка в продължение на три месеца, се подобрява. Зеленият и черният чай също са богати на катехини.
Епикатехин (Epicatechin) е специфичен вид флавоноид (антиоксидант), който се съдържа в какаото, зеления чай и червеното вино.
kakao pix

Моркови
Бета каротинът, съдържащ се в морковите, мангото, сладките картофи и кайсиите, според учените предпазва кожата от увреждане. Една от теориите гласи, че той действа като кожен слънчобран, който отблъсква вредните лъчи и подобрява ефекта на слънцезащитните продукти.
Каротиноидите ни правят оптимисти
morkovi pix 2

Вода
Експертите са на мнение, че всяка течност е от полза за кожата, но ако се приемат достатъчно вода или билков чай, ще бъдат поддържани добри нива на хидратация, без тялото да се натоварва с излишни калории.
Дехидратацията води до умора
water glass lemon pix

Домати
Доматите изобилстват от червения пигмент ликопен. Изследване е установило, че при хора, приемали 40 г доматено пюре дневно, се наблюдава по-слабо зачервяване на кожата под въздействието на ултравиолетовите лъчи.
Количеството се равнява на малко повече от една супена лъжица и осигурява 16 мг ликопен. Пигментът може да се набави от пресни домати, но най-добре се усвоява от термично обработени.
domati bosilek pix

Спанак
Италиански изследователи са установили, че приемът на 10 мг от жълтия пигмент лутеин под формата на добавка подобрява еластичността на кожата. Лутеин се съдържа в спанака (“маскиран” от доминиращите зелени пигменти), както и в зелените листни зеленчуци, морковите, доматите, червените чушки, яйчния жълтък.
spanak

Тофу
Соевите продукти са богати на изофлавони, наподобяващи женския полов хормон естроген, една от функциите на който е да помага на кожата да произвежда качествен колаген.
Основавайки се на направените досега изследвания върху изофлавоните, специалистите смятат, че те забавят изтъняването на кожата – процес, който в крайна сметка води до появата на бръчки.
tofu pix

Риба тон и другите мазни риби
Като сьомга и скумрия са богати на омега-3 мастни киселини. Те са особено полезни за хора със суха, склонна към зачервяване и сърбежи кожа, характерна за състояния като псориазис. Рибите освен това са отличен източник на протеини, които са важни за производството на колаген.
riba bcn 2

Портокалов сок
Консумацията на 150 мл портокалов сок сутрин осигурява изобилие от витамин С, който също е важен за производството на колаген, както и за възстановяването на кожата от вредите, нанесени от замърсителите във въздуха, слънчевата светлина, цигарения дим и изгорелите автомобилни газове.
Необходимо е хората да си набавят достатъчно дневно количество витамин С, тъй като той се разрушава лесно и не се складира. Освен портокалите, отличен източник на витамина са грейпфрутите, ягодите, чушките и тъмнозелените листни зеленчуци.
orange juice pix

Мюсли
Всяка закуска, съдържаща овесени ядки, осигурява силициев диоксид – остатъчен минерал, който билкарите отдавна използват за подобряване на вида и състоянието на кожата. От всички органи в тялото кожата е с най-високо количество силициев диоксид – свидетелство, че той е необходим за доброто ѝ здраве.
musli

Скариди
Те са отличен източник на елемента мед – остатъчен минерал, необходим на кожата за производството на меланин. Въпросният естествен тъмен пигмент осигурява защита срещу вредните слънчеви лъчи. Медта е необходима и за производството на колаген и еластин, които правят кожата гъвкава.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории
  • Uncategorized