Последни Рецепти
Последни Статии

Пшенична трева

Добавено в Здравословно хранене, Основни хранителни продукти

Добави към моето меню

Пшенична трева – зарежда с витамини и антиоксиданти
Пшеничната трева е една от най-зелените храни.Тя е полезна хранителна добавка с много полезни свойства, ако се приема разумно.
Пшеничната трева е богата на хлорофил. В съдържанието й влизат 20 аминокиселини, много ензими, минерали, витамини.Подходяща е за хората с глутенова непоносимост. Пшеничната трева прочиства черния дроб, засилва имунната система, спомага з понижаване на кръвното налягане.

Студена крем супа с авокадо и пшенична трева
Студена крем супа с авокадо и пшенична трева

Приготвя се от зелените части на покълнали пшенични зърна. В природата семената започват да покълват при температури 1-4 °С, а оптималната температура за развитие е 12-13 °С. Самото покълване настъпва до втората седмица.
По време на покълването, в зараждащото се растение – кълн, се активират множество метаболитни механизми, които използват наличните ресурси на семето за изграждането на белтъчни и други молекули, необходими за развитието на новото растение. По време на тези процеси, количеството на полезни вещества в растението значително се повишава.

Жито кълнове

Жито кълнове


Кълновете са добър източник на протеини и минерали. Приема се най-често под формата на сок, зелените им части се добавят към шейк или студени супи.
По съдържание, количеството желязо е сходно с това в спанака, налични са повече витамин Е и фосфор, но по-малко витамин С и магнезий. Любопитно е, че в самото семе има около 6-8 мг биоусвоим фосфор, но при процеса на покълване се образуват нови фосфорни съединения. Те повишават почти тройно количеството биоусвоим фосфор, както и наличността на други съединения.
Пшеничната трева е хранителна добавка богата на витамини и минерали, лесно усвоими от човешкия организъм.
През февруари и началото на март слагам редовно жито да покълва. На 3-тия ден е покълнало и може да се добавя към салати, например от настъргани кореноплоди (моркови, червено цвекло, ряпа, гулия). Ако се остави още няколко дена прорастват зелени кълнове, които могат да се добавят към портокали, киви, грейпфрут, авокадо при приготвяне на смути.

Не препоръчвам покупка на пшенична трева във вид на прах или таблетки, каквото се предлага в магазина. Погледнете мамещото зелено на нивите, които се сливат с хоризонта и сложете шепа зърна да покълва – това е зелена енергия.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории