Последни Рецепти
Последни Статии

Диета за плосък корем

Добавено в Диети

Добави към моето меню

Най-опасни за здравето са мазнините, натрупвани в областта на талията – висцерални мазнини. Намаляването им е труден и бавен процес.

През 2008 г. Лиз Вакариело, специалистка по хранене и главен редактор на сп. “Ридърс дайджест”, издава в съавторство с диетоложката Синтия Сас книга за отслабване “Диетата за плосък корем” (The Flat Belly Diet), която бързо става номер едно в класациите.

Следват2 сборника с рецепти и специален вариант за мъже и за диабетици. Хранителният режим обещава смъкване на над 7 кг за месец главно около пояса чрез наблягане на мононенаситените мазнини.

The Flat Belly Diet book

На български е издадена от Сиела – Диета за плосък корем на Дейвид Зинченко, както и
Плосък корем без упражнения на Джей Джей Смит, издадена от Софтпрес.

Каквопредставлява
Диетата предвижда прием на 1600 калории на ден и определени храни, богати на мононенаситени мастни киселини (МНМК), наричани “добри”. Доказано е, че те имат отношение към отслабването в коремната област. Набляга се на плодове, зеленчуци, пълнозърнести, бобови, чист протеин.
Менюто включва маслини и зехтин, авокадо, фъстъчено масло, ленено олио, бадеми, какао.

Храни, които топят коремните мазнини
Хранителната схема е 32-дневна. Първите 4 дни са изключително строги и целят да осигурят прехода към новия хранителен режим. Тогава се приемат само 1200 калории на ден в 4 хранения по 300 калории всяко.
Избягват се продукти, които предизвикват задържане на вода и газове. Сред препоръчваните храни са моркови, краставици, домати, мляко, студено пресован зехтин, слънчогледови семки, ябълково пюре, пилешки гърди, печено пуешко месо, сладководни риби, босилек, джинджифил, мента.

korem pix 4

Книгата на Лиз Вакариело предлага рецепти за всяко хранене от деня и описва разрешените храни и напитки. Трябва да се пият по 2 литра на ден от “водата на Саси”, наречена на втората авторка. Тя съдържа джинджифил, краставица и мента и успокоява стомашния тракт.< Забранени са алкохол, кафе, чай, топъл шоколад, киселинни плодови сокове, газирани напитки, дъвка, мазни храни, броколи, брюкселско зеле, репички, сосове, сол, пипер, чесън и други подправки. При следващата месечна програма се приемат 3 основни ястия с по 400 калории и една закуска от 400 калории на ден. Периодът между храненията не бива да е над 4 часа. Всяко блюдо има строго определено количество МНМК. Примерни варианти Лиз Вакариело е описала в книгата. Това може да са 2 чаши зеленчуци на пара или сурови, 1/2 чаша сварени пълнозърнести или филия пълнозърнест хляб, 1 чаша плодове или 1 купичка соя. Позволени са малки количества бадемово олио, песто, сусамов тахан, слънчогледово семе. Не се препоръчват над 4 грама наситени мазнини на 1 хранене и над 2,3 милиграма сол на ден. Преработените храни са забранени. В мъжкия си вариант диетата предлага повече калории на дневна база. Физическите упражнения са препоръчителни, но не задължителни. Намаляването на мазнините около кръста е основна цел на диетата, но тя пази от преяждане и с растителната си основа предотвратява запушването на артериите. Защо е толкова трудно да се преборим с мазнините на корема?

korem diet pix 1

Диета за стегнат корем
Може да си купите книгата и да опитате да следвате програмата. При самостоятелно приготвяне на храната някои продукти може да излязат скъпо – ядки, зехтин, риба и морски дарове, пресни плодове и зеленчуци – зависи от сезона и особеностите на местния пазар (в София трудно мога да купя морски дарове, в Барселона е естествено), т.е. адаптирайте препоръчнаите продукти към мястото където живеете, сезона и личните ви предпочитания.

Лесно ли се спазва тази диета?
В режима няма строги ограничения – на практика всичко е позволено – шоколад, паста, пица и др., но в рамките на 400 калории на хранене.

Отслабва ли се
Според авторките в рамките на целия период от 32 дни се смъкват 7,5 кг и талията забележимо намалява. Диетата е предназначена главно за хора, които не се движат активно. Но трудно могат да се дадат гаранции, че тя трайно топи именно мазнините около пояса – отслабване само в конкретни области на тялото на практика е почти невъзможно.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории