Защо да хапваме кайсии : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Защо да хапваме кайсии

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Кайсиите се появяват в края на май и ни изкушават да края на юни. Греят в оранжево и са толкова сладки – едни от най-предпочитаните летни плодове. Много рецепти може да се направят с кайсии, сокове, нектари, дори кайсиева ракия. Со от кайсии и топка сладолед е мелба или разхлаждаща напитка в горещите дни. Златисто-оранжевият цвят, кадифена кожа и невероятен вкус ги правят наистина неустоими.

Една кайсия съдържа около 17 калории или 48 калории в 100 г. кайсии. Затова свежия плод е подходящ за отслабване.
Кайсиите са плод подходящ за разтоварваща диета

Защо кайсиите са полезни за здравето ни?
Кайсиите произхождат от Китай, през Армения се пренасят и до Европа, поради което научното им наименование е Prunus armeniaca. Авицена нарича кайсията най-нежен, полезен плод
Кайсиите са отличен източник на витамини А и C, диетични фибри, триптофан и калий.

kajsii pix 2

1. За добро зрение
Консумацията на три или повече кайсии на ден намалява риска от макулна дегенерация, свързана с възрастта, показва изследване, публикувано в Archives of Ophthalmology. Състоянието е една от основните причини за загуба на зрението при възрастните хора.
Антиоксидантните свойства на витамин А в кайсиите спомагат пречистването на организма от свободните радикали, които водят до увреждане на клетките и тъканите, включително и на очните лещи.
Смята се, че свободните радикали могат да доведат до катаракта и до дегенерация на макулата чрез ограничаване притока на кръв към очите.

kajsii yagodi

2. За правилно храносмилане
Кайсията е полезна за здравето на храносмилателната система, най-вече поради високо съдържание на фибри. Влакнините са полезни за предотвратяване на запек и помагат при някои храносмилателни нарушения, като дивертикулоза и хемороиди.
Според изследване кайсиите помагат в борбата с чревните глисти.
За облекчаване на запек са полезни и сушените кайсии. За да има ефект, специалистите препоръчват да хапваме поне три броя.

3. За здраво сърце
Летният плод помага и в превенцията на сърдечно-съдови проблеми.
Кайсията съдържа бета-каротин, който помага за намаляване окисляването на „лошия“ (LDL) холестерол. Той може да доведе до образуването на плака по стените на артериите.

4. За здрава и красива кожа
Кайсията е често използвана съставка в козметичните продукти за грижа за кожата.
Екстракт от плода се съдържа в различни сапуни, кремове и овлажнители. Поради съдържанието си на витамин А, плодът е полезен срещу акне, пъпки и обриви. Помага и за подобряване структурата на кожата.

kajsii susheni pix

Най-здравословната и препоръчителна употреба на кайсиите е, разбира се, в прясно състояние. Когато не са в сезон, можем успешно да ги заменим със сушени кайсии. Други популярни форми на употреба са под формата на компот, нектар и конфитюр.
Една от основните разлики между сушените и пресните кайсии е количеството калории. В 100 гр. сушени кайсии се съдържат 313 калории. Сушените плодове съдържат и много захар, което ги прави не много подходящ избор при диета. В сушените кайсии обаче има много каротеноиди, антиоксиданти, които успешно се борят със свободните радикали. Затова през зимата може да включваме в мюсли или като междинна закуска 2-3 сушени кайсии.
Освен месестата част на плода, употреба намират и кайсиевите ядки. Те имат сходни хранителни качества с тези на бадемите. Вкусни са и сурови и леко препечени.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории