Последни Рецепти
Последни Статии

Във форма за лятото

Добавено в Uncategorized

Добави към моето меню

Във форма за лятото
Лесно, вкусно и без ограничения – мисия възможна?
До началото на лятото остава малко. И това време трябва да ни стигне за да влезем във форма. Как да свалим някой и друг килограм, който сме качили през зимата, какъв режим на хранене да изберем, кои са най-полезните продукти? Затова ще си поговорим.

Плодовете стимулират храносмилането, ускоряват обмяната на веществата и внасят полезни витамини и микроелементи за организма
plodove leto

Ядем и отслабваме
Когато искаме да отслабнем за шарените рокли на лятото и да се чувстваме уверени по бански, принципите на хранене са важни, основното е правилен режим. Трябва да се храним с малки порции, през 2-3 часа. Между основните хранения може да включваме плодове, банан, кисело мляко.
Във форма за лятото без глад

Белтъчините трябва да са около една трета, 30% от дневния прием на храна. За тяхната преработка организмът изразходва повече енергия отколкото получава. Като резултат теглото намалява. Затова в менюто всеки ден трябва да се включват бяло месо, риба, млечни продукти, бобови култури, яйца.

Бавен не означава лош, особено когато гововрим за бавни въглехидрати. За усвояването им от организма е необходимо по-дълго време и изпитваме по-малко желание да язедем още нещо, особено, ако сме на диета. На бавни въглехидрати са богати пълнозърнестите храни, каши, паста от твърдо брашно, пълнозърнест хляб. Това са продукти, които могат да отнемат см от талията ви, ако ги хапвате в умерени количества и без калорични добавки и сосове. Дневната норма от въглехидрати е 50-60%.

Да се откажете категорично от мазнините не е най-разумното решение. За да бъде храненето полезно трябва да включва около 15% мазнини. Следете за приема на мононенаситени мазнини, които се съдържат в студено пресовани масла, маслини, авокадо, орехи – те са полезни и при разумна употреба може да помогнат за намаляване на тегло.

products mai
през месец май и юни – спанак, зелена салата, пресни картофи, копър, домати, краставица, тиквички

Без плодове и зеленчуци пътят към добрата фигура е невъзможен. Те стимулират храносмилането, стимулират обмяната на веществата, доставят на организма витамини и микроелементи. За да усетите положителен ефект включвайте в менюто си 500 г свежи плодове и зеленчуци всеки ден.

Какво да изключим от храненето си?
Кои продукти да изключим от менюто си знае и този, който никога не е спазвал режим за отслабване. Кифли, сладкиши и други подобни радости сладки и солени трябва да напуснат кухнята, хладилника и да не се изкушаваме да ги купуваме. Те доставят на организма бързи въглехидрати, които ни карат да изпитваме още по-силно чувство за глад. А ако не можете да живеете без сладко имайте под ръка сушени плодове, черен шоколад, мед или сусамка – разбира се количеството има значение – 2 ч.л. мед, 20-30 г шоколад, а сусамките са ми любими, особено след физическо усилие.
Много коварни са различните бързи храни, които ни изкушават и различните видове чипс, пържени или печени със сол ядки, шоколадови лакомства…. Те, освен това, са пълни с различни подобрители и Е-та, предизвикват апетит, което води до напълняване.
С различните колбаси, месни деликатеси също не трябва да се прави компромис. Те са пълни със сол и подправки, които ни карат още да ядем, пълни са и с консерванти, емулгатори, подобрители, оцветители и още „модерна химия“, която способства за натрупване на мазнини.
Сред полезните продукти за здравословно хранене нямат място солени продукти и мариновани зеленчуци. Солта блокира в организма течности и отслабването става по-трудно. Опитайте да намалите солта.
Алкохолните напитки също трябва да се изключат, защото съдържат калории в повече и задържат вода в организма.
Забравете за майонеза, кетчуп и др мазни сосове, особено които се продават в опаковки с няколко месеца гаранция. Какво друго ще откриете в тях освен транс мазнини и евтини изкуствени заместители на натурални продукти?

Пийте повече течности
Когато усетите глад изпийте чаша вода. Чиста вода. Полезни продукти за отслабване не е само храната, а и водата. По себе си може да установите, а и е доказано, че ако сутрин денят ви започва с чаша вода, леко топла и преди хранене, 30 мин, изпиете чаша вода, то ще започнете да отслабвате. Освен, че се притъпява чувството за глад се ускорява и метаболизма. За успешно затвърждаване на резултатите от диетата се препоръчва да се пие 2 л вода на ден.
Изборът на напитки е неотменима част от храненето когато искаме да бъдем във форма. Всеки ден може да пием чай, билков или зелен чай. Без захар, без подсладители. Зеленият чай съдържа кахетин, който кара организмът да изгаря по-бързо калориите, които са постъпили в него. Зеленият чай спомага и за намаляване на апетита. Може да приготвяте чай с джинджифил, лимон и мед – също помага в борбата с наднормените килограми. Билков чай с копър, зърнастец (помага при запек и затлъстяване), къпина, мента и горски плодове – офика, глог и шипка – са признати за шампиони.
Кафе, може едно или две на ден, но без захар, сметана или мляко. Но за капучино, горещ шоколад, какао, алкохол, коктейли, пакетирани сокове, газирани напитки, бира – трябва да се забрави.

Балансирано меню от полезни продукти – това е главното условие, което трябва да се спазва, за да постигнете и поддържате желаната форма за лятото, без тягостни ограничения и за да задържите постигнатите резултати.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории
  • Uncategorized