Златни правила за добро здраве на мозъка : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Златни правила за добро здраве на мозъка

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Тревожите се, че паметта ви отслабва? Трудно ви е да съсредоточите вниманието си върху всекидневните задачи? Ако отговорът на тези въпроси е “да”, международни експерти, цитирани от в. “Дейли експрес”, препоръчват спазването на следните “златни правила” за добро здраве на мозъка

1. Консумирайте полезни мазнини
Около 60 процента от мозъчното вещество се състои от мазнини, основно омега-3 мастни киселини. Смята се, че въпросните мастни киселини подобряват концентрацията, запаметяването и настроението.
Отличен източник на омега-3 мастни киселини са мазните риби като скумрия, сьомга и сардини, ленено семе, семена чия, орехи.
Други здравословни мазнини като мононенаситените мастни киселини могат да се набавят от зехтина и авокадото.
orehi pix 2

2. Хапвайте яйца на закуска
Изяждането на две яйца на закуска може да е най-лесния начин за по-ефикасно отслабване
Закуската с яйца е отлично средство за сутрешен мозъчен заряд. Протеините в яйчния жълтък повишават нивата на аминокиселините в кръвта и са важни за производството на невротрансмитерите допамин и серотонин, които играят ключова роля за доброто настроение. Яйцата освен това съдържат полезния за добра памет холин (витамин В4).
egg shuplecova

3. Подправяйте ястията с куркума
Редица изследвания са установили ползата от подправката куркума за доброто мозъчно здраве. Активното ѝ вещество куркумин подобрява паметта, забавя свързаното с възрастта намаляване на познавателните способности и противодейства на депресията.
kurkuma turmeric pix
Може да използвате куркума на прах, както и корен, който се предлага в някои от големите магазини

4. Стимулирайте мозъка
Колкото повече “предизвиквате” мозъка, толкова повече невронни пътеки създава органът. Не се колебайте да изпробвате нов спорт, да прочетете стимулираща мисленето книга или да усвоите нов език.

5. Не се лишавайте от сън
Тялото използва съня, за да ремонтира и обновява мозъчните клетки. Изследвания са установили, че сънят допринася за растежа на нови неврони в части от мозъка, отговорни за дългосрочната памет. Качествената почивка подобрява също способността за фокусиране и запаметяване на нова информация.

6. Включвайте в менюто ферментирали храни
В стомаха на човек живеят миниатюрни полезни бактерии, оказващи благоприятно влияние върху мозъка. Въпросните микроорганизми отделят невротрансмитери и аминокиселини, които контролират възпалителните процеси и производството на хормони и оказват въздействие върху мозъчните функции. Консумацията на ферментирали продукти като кисело мляко, кефир и кисело зеле стимулира полезните чревни бактерии.
fermentirali zelenchuci 2
Ферментирали зеленчуци може да проготвите и през лятото – достатъчно е в буркан да сложите зеленчуци в солен разтвор и след няколко дни ще имате хрупкави ферментирали зеленчуци като салата – тиквички, зелем краставици

7. Наблягайте на зелените храни
Зелените продукти като спанак, броколи и кейл са отлична храна за мозъка. Те освен това са източник на магнезий, който помага на тялото и ума да противодействат на стреса. Включвайте поне две порции зелени храни във всекидневното си меню.
zelenchuci btg 5

8. Движете се
Само 30 минути движение на ден са достатъчни за добро мозъчно здраве. Аеробните упражнения като ходене пеша, бягане и плуване допринасят за развитието на нови мозъчни клетки и противодействат на отслабването на паметта. Движението подобрява и комуникацията между мозъчните клетки, като по този начин подпомага запаметяването и мисленето.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории