Златно правило за здраве : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Златно правило за здраве

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Правилото 80/20
Историята: В края на 19 в. италианският икономист и социолог Вилфредо Парето, формулира едно правило, което остава в социологията под името “Правилото 80-20” или “Закон на Парето”.
То гласи следното: Във всяко общество, 20% от хората произвеждат 80% от ползите и печалбите. На другия край на кривата, 20% от хората създават 80% от проблемите и загубите. Може да се интерпретира, като му се придаде следното значение: “във всяко едно начинание, 20% от вкараните ресурси в проект допринасят за 80% от изходния резултат.”
В работата по проекти е установено, че за 20% от времето се свършва 80% от работата. Останалата работата е работата в детайли за която се искат умения. Познато ви е и ако сте наблюдавали строеж на сграда – колко време отива в изграждане на основите, колко бързо се вдига и колко време е необходимо за довършителните дейности.

filia hleb orehi pix

Същото това правило на Парето или простото „правило 80/20“ се отнася и към храненето. Ако през цялата седмица се храниш здравословно и балансирано и живееш активно в събота сутринта може да направиш мекици за закуска, а в неделя да се наградиш примерно с парче шоколадова торта.

Според китайските природолечители дори болестите се предизвикват едва 20% от вътрешен проблем, а останалите 80 % са резултат от външни фактори, които могат да бъдат осмислени и предотвратени.

whole grains pix

Правило 80/20 за храната
– Плодовете и зеленчуците да са 80% от дневното ни меню
– Пълнозърнестото брашно е 80% спрямо бялото
– …

Защо да предпочетем пълнозърнестите храни? Защото консумираме прекалено много рафинирано бяло брашно, което често води до запек, повишава нивата на лошия холестерол и може да отключи диабет. Пълнозърнестите храни могат да са добра превенция за тези здравословни проблеми.
Пълнозърнестите храни помагат и за преодоляване на депресивни състояния.

Първата стъпка е да опитаме – например да направим кекс или палачинки с брашно в съотношение 80% пълнозърнесто към 20% бяло или ястие с ориз в съотношение 80% кафяв към 20% бял.

Опитвайте в продължение на 3 седмици Казват, че нов навик се създавал за 21 дни.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории