Последни Рецепти
Последни Статии

Колко пъти на ден да ядем

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Колко пъти на ден да ядем
Един от въпросите, които си задаваме когато искаме да влезем във форма е
Колко често да ядем, когато сме на диета?

Много диетолози са на мнение, че трябва да се яде по малко, но често. А колко често?
Учени от Имперския колеж в Лондон разказват за идеалния рацион на хранене, който може да помогне при отслабване. Проведено е изследване с участието на 2000 човека, които живеят в Англия, Япония, Китай, САЩ. Всички доброволци са консумирали едно и също количество калории на ден, но едни са се хранили по-малко от 6 пъти на ден, а други повече от 6 пъти на ден.
В резултат се оказва, че средният показател на артериално налягане е по-висок в групата, която се храни по-малко пъти през деня. И освен това теглото на тези, които са се хранили по-рядко е било по-високо.
Тези изводи потвърждават и резултатите от друго изследване проведено от университета в Атина. Там е установено, че деца, които се хранят пет пъти на ден нивото на лошия холестерин е с 32% по-ниско, отколкото при децата, които се хранят по-малко пъти.

Защо се получава така учените все още не могат да дадат еднозначен отговор. Съгласно една от теориите честият прием на малки количества храна предотвратява повишението на нивото на мастните киселини в кръвта, които водят до натрупване на мазнини в артериите и повишаване нивото на холестерина.
Д-р Сюзан Джеб (Susan Jebb) от Medical Research Council’s Human Nutrition Research Unit стига по далеч и препоръчва да се храним 9 пъти на ден, ако искаме да отслабнем.

есенни плодове
Началото на есента е изобилие от свежи плодове и зеленчуци – време за диета, временна за есенна детоксикация

Какво казват българските специалисти по въпроса
Доц. д-р Светослав Ханджиев
Кралска закуска, обяд на богаташ и вечеря на бедняк е класическата формула според науката за храненето за разпределянето на прием на калории за здравия човек. Като последното за деня ядене не трябва да е непосредствено преди лягане. А минимум 2-3 часа по-рано. При лечение за намаляване на наднорменото тегло се препоръчва към тези основни приеми да се добавят още 1-2 междинни подкрепящи нискокалорични хапвания.
Пет хранения са подходящи и за малките деца, учениците, студентите, по време на възстановяване след болест или екстремно натоварване.

Д-р Людмила Емилова
Броят на храненията зависи от редица индивидуални фактори. Моят съвет е все пак винаги да се започне с билков чай с мед и след около 2 часа да ядем плодове.
На обяд за начало е добре да има салата от сурови зеленчуци (според сезона), овкусени с лимон и зехтин. Може да се прибави постна храна с филия пълнозърнест хляб (най-добре от лимец).
Около 16 часа е препоръчително да се приеме билков чай с лимон или фреш от плодове или зеленчуци (през есента изключително полезен е прясно изцеден сок от тиква или моркови).
Хубав навик е между 18 и 19 часа да вечеряме отново със салата от сурови зеленчуци (различни от тези на обяд). Можем да прибавим отново постно ястие с филийка хляб. Ако предпочитаме животински продукти (месо, риба, яйца, млечни храни), ядем само един вид от тях и никога не прибавяме в този случай към менюто хляб, картофи или ориз.
Това е пример на природосъобразно разделно хранене. То дава възможност на храносмилателната система да си почине между отделните хранения и правилно да се разградят белтъчните и въглехидратните храни.

Въпросът колко пъти на ден ядем, т.е. приемаме храна, дали ще започне денят със закуска или не е много личен. Какво мислите вие по въпроса
“Колко пъти на ден да се храним?”

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории