Кулинарна ученическа олимпиада
Добави към моето меню
Кулинарна ученическа олимпиада с акцент “чиста храна” подготвят организатори от “Задруга за чиста храна”
Кампания по училищата на “Задруга за чиста храна”
Кулинарна ученическа олимпиада ще бъде организирана тази 2019 г. от Задругата за чиста храна със съдействието на МОН.
„Няма отделен предмет или систематични знания в училище и точно с тази олимпиада това се стараем да направим – как да си приготвят храната, как да подбират продуктите“, поясни председателят на сдружението Филип Хайвазиян..
През април ще се състои пилотното издание на инициативата. Предвиждат се няколко кръга.
Първият ще бъде под формата на училищен празник на храната. В него децата ще приготвят ястия с продукти и по рецепти, описани в сборника “Аз живея”, който организацията разпространява в училищата.
След като поднесат своите кулинарни изделия, участниците ще трябва да обяснят защо са избрали продуктите, какви са здравословните им качества и защо е полезно да бъдат употребявани.
Готовите храни ще могат да бъдат купени на символични цени, защото храната и трудът имат стойност, което е част от възпитателния елемент на празника, като част от събраните от продажбата средства ще бъдат за училищни благотворителни инициативи.
В регионалния кръг ще участват по шест училища от даден регион. Учениците, които бъдат класирани по предварително обявени критерии, ще се включат в националния кръг на отборен принцип.
Идеята на олимпиадата е учениците да покажат критично мислене и да демонстрират умения в приготвянето на здравословни ястия, отбелязаха от задругата.
Задругата за чиста храна е създадена преди близо три години, в нея членуват около 40 производители и търговци на чисти храни от суровини с гарантиран произход.
През тази година близо до Боженци ще отвори врати Дворец на чистата храна, в който ще има учебни зали, готварски работилници и двор, в който ще се отглеждат чисти култури, посочи Славейков.
През годината членовете на сдружението ще могат да се включат в световен електронен каталог на чистите храни. Платформата предоставя възможност за реализация на продукцията в 190 държави по света, уточни той.
източник: БТА