Последни Рецепти
Последни Статии

боровинки

Добавено в Плодове

Добави към моето меню

Боровинки
богат извор на антиоксиданти, намаляват риска от получаване на сърдечни, ракови и други заболявания.

боровинки
Боровинките са богати на фибри и витамин C. Има два вида боровинки на цвят – червени и чeрни, и по това къде са набрани биват питомни и диви. При червените боровинки цветовете са събрани в изправени гроздовидни съцветия:
borovinki-1

а при черните са разположени единично.
borovinki-2
диви боровинки в Родопите, в края на август могат да се видят берачи с кофи пълни с вкусните плодове

Питомните растат на високи храсти, за разлика от дивите които се намират в непосредствена близост до земята. Дивите боровинки са по-ароматни и цветовете им варират. (На Витоша до Алеко е мястото където можем да си наберем диви боровинки:)

За да изберете най-доброто качество се ориентирайте по сиво-синия цвят и се стремете всички боровинки да са с еднакъв размер. Съхранявайте ги на един слой, на сухо място до 5 дни и ги миите непосредствено преди консумация.

Боровинките имат приятен сладникав, възкисел вкус.
В повечето рецепти за този плод се използват пресни както и замразени боровинки. Дивите замразени боровинки могат да се използват без предварително размразяване, но по този начин понякога променят цветовете на останалите продукти. За плодови салати и сладкишi трябва да се използват пресни боровинки.

Проучвания от последните години сочат че боровинките са толкова полезни колкото и вкусни. През 1997г. в САЩ са изследвани 43 плода и боровинките се класират на първо по съдържание на антиоксиданти, като при дивите то е по-високо. Учени констатират, че съдържанието на специфични химични вещества в боровинките предпазва организма от редица заболявания, а също така забавя стареенето и отслабването на мозъчната дейност.
Боровинките са богати са на витамин А и С, захари,минерални вещества, органични киселини, пектин и др.
Черните боровинки подобряват зрението, те са препоръчителни за хора, чиито професии изискват остро зрение.
Плодовете на боровинките понижават кръвната захар и са полезни при захарен диабет.

Любими рецепти с боровинки

От всички любими летни плодове, боровинките изпъкват със свойте хранителни свойства. Те са един от най-богатите извори на антиоксиданти и намаляват риска от получаване на сърдечни, ракови и други заболявания.

Боровинките също така са богати на фибри и витамин С. За да изберете най-доброто качество се ориентирайте по сиво-синия цвят и се стремете всички боровинки да са с еднакъв размер. Съхранявайте ги на един слой, на сухо място до 5 дни и ги мийте непосредствено преди консумация.

Има 2 вида боровинки: питомни и диви. Питомните растат на високи храсти, за разлика от дивите които се намират в непосредствена близост до земята. Дивите боровинки са по-ароматни и цветовете им варират.

В повечето рецепти за този плод се използват пресни както и замразени боровинки. Дивите замразени боровинки могат да се използват без предварително размразяване, но по този начин понякога променят цветовете на останалите продукти. За плодови салати и сладкише трябва да се използват пресни боровинки.

Проучвания от последните години сочат че боровинките са толкова полезни колкото и вкусни. През 1997г. в САЩ са изследвани 43 плода и боровинките се класират на първо по съдържание на антиоксиданти, като при дивите то е по-високо. Учени констатират, че съдържанието на специфични химични вещества в боровинките предпазва организма от редица заболявания, а също така забавя стареенето и отслабването на мозъчната дейност.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории