Пълнозърнести храни : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Пълнозърнести храни

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Зърнените храни предпазват от диабет и рак
Представители на Американската Асициация на Диетолозите назоваха продукта, който може да ни защити от много сериозни заболявания и може да се употребява за профилактика на диабет, сърдечносъдови заболявания и рак.
Това са пълнозърнестите храни.

zlaki

В зърнените култури и ориза се съдържат голямо количество фибри, фолиева киселина, ниацин, витамин В и магнезий.
Консумацията на ден на пълнозърнести храни не трябва да бъде по-малка от 48 грама на ден.

Как можем да включим пълнозърнестите храни в нашето хранене?
В магазина се предлага хляб и цели зърна.
Има и паста приготвена от пълнозърнесто брашно.
Много по-добре е, ако си ги приготвяме сами в къщи. Когато приготвяме рецепти за домашен хляб можем да добавяме цели зърна пшеница, студеновалцован овес, ръж. Може да добавяме кълнове от пшеница.
Рецептите с ориз традиционно присъстват в нашето меню – ориз със зеленчуци, оризови кюфтета, много и различни рецепти с месо и ориз.

Зърнени храни, които не съдържат глутен
Амарант (Amaranthus spp.), Елда, Царевица, Просо, Монтина (индийска оризова трева), Киноа (henopodum qunoa), Ориз, Сорго, Теф, Див ориз

Зърнени храни, които съдържат глутен
Пшеница, всички сортове и форми като твърда пшеница, грис, булгур, кус-кус; Ечемик; Ръж; Тритикале; Овес.

От Центъра за развитие на кулинарията – Center for Culinary Development – в който членуват най-известните и квалифицирани готвачи в САЩ и определя тенденциите в хранителната индустрия в Америка и хранителните стоки, които ще се предлагат в магазините твърдят, че в нашето меню ще присъстват все повече пълнозърнестите храни, като все повече ще навлизат и езкзотичните култури.
Това са продукти като киноа, богата на протеини, желязо и витамини, амарант, който все повече се включва в детското хранене и на спортисти, както и на вид перуанска царевициа “чокло”, която може да се намери в много разновидности.

Според тази организация, за включването на все повече пълнозърнести продукти в нашето меню се спомага и от това, че се засилва интереса към хляб и хлебни изделия, направени в малки фурни, където хляба се приготвя по старинни рецепти и основно само от натурални продукти.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории