Последни Рецепти
Последни Статии

Движението е здраве

Добавено в Uncategorized

Добави към моето меню

На 10 май се отбелязва световен ден посветен на инициативата
„Движението – това е здраве”

kolelo
През 2002г. Събранието на Световна здравна асамблея приема Резолюция по въпросите на храненето, физическата активност и здравето. Резолюцията призовава страните – членки на СЗО всяка година на специален ден да организират на национално и местно ниво разнообразни инициативи, насочени към популяризиране на физическата активност сред всички групи от населението, отчитайки нейната значима роля за подобряване на физическото и психическото здраве на хората. Какво налага това?

Ниската физическа активност е един от основните рискови фактори, които водят до увеличаване на заболеваемостта и смъртността от не заразни болести. Съгласно направените оценки, ниската физическа активност се явява причина за много смъртни случаи, както и за голям процент от случаите на исхемична болест на сърцето, диабет и някой видове рак.
– Физически активният начин на живот може да намали стреса, безпокойството и симптомите на депресия при хората, които ги изпитват. Съвети за хранене при стрес
– В глобален аспект се наблюдава все по-голям спад при нивото на физическа активност и подготовка на децата в училищна възраст. Затова са необходими повече инициативи, които да напомнят, че за здравословното развитие на подрастващите, децата се нуждаят от всеки ден от физическа активност с продължителност поне 60 минути.
Жените трябва да водят по-активен физически начин на живот. Все повече жени са засегнати от заболявания, свързани с недостатъчна физическа активност – сърдечно-съдови, диабет, остеопороза, рак на млечната жлеза и др. Доказано е, че физическата активност при жените, освен за понижаване на риска от изброените заболявания, спомага и за подобряване на психичното им здраве и увеличава възможностите за тяхната социална интеграция в обществото.
Редовната физическа активност – 5 пъти седмично, по 30 минути, е препоръчителна и за възрастните хора, тъй като подобрява функционалното състояние и качеството им на живот. Интензивността на физическата активност трябва да има умерен и индивидуализиран характер. По този начин може да бъде намалено разпространението сред възрастните хора на заболявания като миокарден инфаркт и мозъчен инсулт, остеоартрит, остеопороза, хипертонична болест и др. 2012 бе обявена за Европейска година за активен живот на възрастните хора – снимката е направена в Борисовата градина, София
pensioneri

Физическата активност на работното място също отбелязва своя спад, поради нарастването на зависимостта от нови технологии, които спестяват физически усилия и време. А физическа активност на работното място е ползотворна в еднаква степен и за работодателите, и за служителите, тъй като спомага, от една страна, за по-висока работоспособност и по-малко случаи на травми, а от друга подобрява показателите, характеризиращи физическото и психическо здраве на работещите.

Двигателна активност означава не само спорт, а и разходки, игри, работа в градината, танци.

Физическа активност не означава само и единствено упражняването на различни видове спорт. Това са всички видове физическа дейност – разходки, домакинска работа, градинарство, танци. Повишаване на физическата активност се постига чрез замяна на заседналия начин на живот с ежедневни физически упражнения.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории
  • Uncategorized