Последни Рецепти
Последни Статии

Растителни фибри

Добавено в Основни хранителни продукти

Добави към моето меню

Любимата ми закуска си остава купичка мюсли, сушени плодове, настъргана ябълка, малко лимонов сок и лъжичка мед.

Растителните фибри са полезни за целия организъм
Най-разпространеното схващане е, че раститените фибри са полезни за червата – не само като средство за борба със запека, но и като начин за предпазване от диабет и заболявания на сърцето. Но на практика ползата от фибрите не е само в това, те са полезни за всички части на организма.

Липсата на вкус прави растителните фибри не особено привлекателни за мнозина, но дори минимално необходимото количество от тях – 20-35 грама дневно, е достатъчно, за да се прояви положителният им ефект.

Употребата на фибри намалява количеството на С-реактивната белтъчина в кръвта, която е предвестник на инсулта и диабета.
Употребата на тестени изделия от едро смлени зърнени храни повишава чувствителността на тъканите към инсулина, което позволява да се предотврати развитието на захарен диабет от втори тип.

Плодовете и зеленчуците, а не хранителните добавки са най-добрите източници на фибри.

Следните хранителни продукти съдържат голямо количество разтворими фибри:
– овесените ядки,
– орехите,
– бобовите култури (грах, фасул и леща),
– ябълките,
– крушите,
– ягодите,
– боровинките.

Някои други храни съдържат неразтворими от човешкия организъм фибри:
– пълнозърнестият хляб,
– пшеничните трици,
– семената,
– много зеленчуци: моркови, краставици, целина, домати.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории