Последни Рецепти
Последни Статии

Навици за здравословно хранене

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Навици за здравословно хранене всеки ден
Навиците са наша втора природа, могат да ни помогнат, могат и да ни провалят. Затова създаването на навици за здравословно хранене е важно. Навиците за здравословно хранене започват със закуската сутрин и с движението през деня за да за бъдем в добра форма и да запазим здравето си, продуктите и рецептите, които приготвяме.

* Закусвайте всяка сутрин

Не пропускайте закуската сутрин и не я заменяйте само с едно кафе.
Доказано е, че закусващите редовно живеят по-дълго и по рядко се разболяват. Изследванията показват, че тялото усвоява най-ефективно витамините и минералите в сутрешната храна инатрупва по-малко мазнини (т.е. рискът от излишни килограми намалява) и холестерол.
Ако на закуска приготвяте пълнозърнести храни, ще се чувствате по-готови за предизвикателствата на деня – както физически, така и умствено.
В рецептите за закуска включвайте продукти, богати на въглехидрати, протеини и малки количества мазнини. Закуската трябва да бъде разнообразна, защото “няма нито една храна, която да осигури всички необходими на организма вещества“.
Не пропускайте закуската си с оправдания, че нямате време или не се чуствате гладни.

* Яжте повече риба
Добре е риба да се консумира поне два пъти седмично. Рибата е източник на протеини и съдържа много омега-3 ненаситени мастни киселини. Най-богати на тях са – скумрия, сардини, херинга, риба-тон, сьомга.
Омега-3 киселините подобряват работата на имунната система и предпазват от сърдечни заболявания. Продукти като тофу, соя, рапица (канола), ленено семе, орехи също са полезни.

Наспивайте се
Звучи просто, но е много важно да се наспим добре и да почиваме активно.
Нашият организъм трябва да си почива достатъчно. Според проучания се оказва, че 2/3 от хората над 30-годишна възраст страдат от различни проблеми, свързани със съня.
Достатъчното количество сън е важно колкото за физическото, толкова и за умственото и емоционално състояние. Недоспиването има негативен ефект върху паметта, ученето и логическото мислене.
Оптималното количество сън е 7-8 часа, като преспиването е също толкова вредно, както недостига на сън.

* Общувайте
Човек се чуства добре когато общува, комуникира и споделя с другите хора.
Хората, които поддържат повече социални контакти, по-лесно се самоопределят, по-добре откриват силните и слабите си страни, преодоляват по-успешно кризите, по-лесно се преборват с депресивните състояния и по-рядко се чувстват потиснати.

Движете се!
Физическата активност има здравословен ефект. Но около 60% от хората не се движат достатъчно.
Ако имате нужда от мотивация за да започнете да се движите активно – движението намалява риска от наднормено тегло, запазва здравето на костите, ставите и мускулите, намалява шанса от поява на високо кръвно налягане и диабет, подобрява настроението.
Физически активните хора живеят по-дълго и страдат по-малко от хронични заболявания!
Движението подобрява мисленето и настроението, намалява влиянието на стреса и зарежда тялото с енергия.
И движеноето може да бъде и социално, т.е. да комуникирате, да общувате с хора, които имат интереси като вашите.
Оправдания като умора или липса на време зависят от нашата лична организация. Хубав навик е да започваме нашето утро със слънчеви упражнения (отнемат 10мин!) или вместо да губим време в задръстванията да изминем разстоянието по диагонала, когато чакаме автобус да повървим до следващата спирка. Когато сме в офиса да правим активна почивка на всеки час. Да качваме стъпалата пеша – такива прости неща.
Защото движението зарежда с енергия и ни прави по-работоспособни.

* Грижете се за зъбите си

Добрата устна хигиена е важна колкото физическата активност и спирането на цигарите.
Устната хигиена наистина е важна за здравето – устата е мястото в организма, където болестотворните бактерии навлизат най-лесно.
Поради специфичната пряка връзка на зъбите с мозъка и сърцето, инфекциите навлизат много лесно в останалите части на тялото, а заплашват и правилната работа на сърдечно-съдовата система, защото навлизат и в кръвта.
Когато ви боли глава посетете вашия зъболекар – може да се окаже, че има връзка между възпаление и главоболие.
И най-важното, ако не поддържате добра устна хигиена – как ще се усмихвате?
Ако имате лош дъх, вие сами няма да можете да го разберете, а това е много важно.

* Хоби, намерете си хоби
под хоби се рзбира “занимание извън основното, което има особено значение за почивката и възстановяването”.
Приятно прекараното време прави хората по-здрави и по-способни да се борят със заболяванията и техните причинители.
Любимото занимание прави човек по-активен към всичко, което го заобикаля – той влага и повече старание и способности в основната си работа и постига по-добри резултати в нея.

* Грижете се за кожата си

Нашата кожа започва да остарява от момента на раждането ни.
Единственият начин да забавим този процес, е възможно най-малко да я излагаме на слънце.

* Хранете се здравословно
Толкова много е писано за здравословното хранене, че освен един съвет дръжте нездравословната храна далече и от погледа и от ръката си!
Яжте много плодове и пресни зеленчуци, нека вашата вечеря бъде само една салата.
И така ще намалите риска да се разболеете, ще забавите стареенето на клетките, ще подобрите паметта си, имунната система работи по-ефективно.

* Пийте вода и яжте млечни продукти
Водата и млякото са сред основните храни за организма.
Могат да ни помогнат да намалим килограмите.
Тялото с нуждае от вода, за да могат клетките да функционират правилно и пълноценно. Ставите се нуждаят от нея, за да са еластични.
Сърцето, мозъкът, бъбреците, черният дроб са особено чувствителни към недостига й.
Пийте всеки ден 1,5-2 л вода.

Калцият, който се съдържа в млякото и млечните продукти е важен за костите и зъбите. При отслабване конусмирайте обезмаслени мляко – запазва муслулната маса.

* Чай, хубав билков чай и зелен чай

Зеленият чай подобрява паметта, предпазва от кариес, рак и сърдечно-съдови заболявания.
Да пиете чай е и начин да приемате повече течности.

Разхождайте се всеки ден
Можем да се разхождаме дори на работа, да говорим по телефона и да се разхождаме.
Малко изчисления 20 крачки изгарят 1 калория , затова ходете пеща.
зашото една 30-минутната разходка всеки ден допринася за удължаването на живота.
Използвате стълбите вместо асансьора, разхождайте се в стаята (офиса), отидете до колегата вместо да му изпратите емайл, когато сте с приятели се разхождайте вместо да седнете в кафето …

* И планирайте
Здравословното хранене не може да се получи изведнъж – заливат ни реклами, и в магазините трябва да четем етикети и време за приготвяне на здравословна храна е нужно. Затова плнаирането и седмичното мяню са важни.
И здравословните навици изискват време и усилие от нас – редовната закуска, спорт, движение, хобито, времето с приятели ..
И нека не се оправдаваме с липса на време и сили, когато става въпрос за нас самите за нащето здраве и добро самочуствие.


по идея на ediets.com

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории