Последни Рецепти
Последни Статии

Хранене при бременност

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Хранене при бременност
Народната мъдрост казва „яж бабе за двама“ или, че бременната жена трябва да яде това, които й се иска. Но така ли е? може ли бременната жена да следа своя апетит и да хапва всичко, което й се дояде? Или бременната жена носи отговорност не само за своето здраве, но и за здравето на своето дете.

majka
Картината е на Пикасо. Малко нетипична за него стил. В някои болници в родилното отделение са поставени репродукции на картината.
Правилното хранене през бременността трябва да продължи и след раждането. Много важно е отношението към бъдещето дете да започне от момента в който разбрали за бременността и естествено да продължи след раждането.

Бъдещата майка се нуждае от хармонично, добре балансирано хранене. Неправилната, еднообразна диета може да доведе до сериозни нарушения в развитието на бъдещето дете и да застраши здравето на майката, защото натоварването на нейния организъм нараства в няколко пъти.
По време на бременността в организма на жената рязко се повишава потребността от елементи като желязо, калций, цинк, витамини от група В, А и Д. често бременната жена изпитва и недостатък на фолиева киселина – недостатъкът може да доведе до преждевременно раждане, вродени недостатъци на бебето и много други страшни последствия. В някои страни бременните жени приемат фолиева киселина под ръководство на личния лекар (Австрия, Германия)
Правилното хранене на бременната жена е първо място включване в менюто само на здрави и натурални продукти, отказ от консерванти, различни оцветители и някои хранителни добавки, на излишна захар и кофеин, трябва да се намали употребата на различни колбаси, сосове, както и продукти, които съдържат празни калории и нямат почти никаква хранителна стойност.
В първите три месеца на бременността рязко се повишава потребността на жената от фолиева киселина затова на масата трябва да присъстват
– Зелени листни продукти, спанак, коприва, зелена салата, рукола
– Орехи, както и лешници и бадеми
– Риба, богата на омега 3 мастни киселини – сьомга, херинга, риба тон
– Цитрусови плодове, особено портокали
– Моркови
По време на цялата бременност жената има необходимост от калций, който може да получи чрез мляко, извара и различни сирена.
Особено важно е в храненето да присъства риба, която не само доставя калций, но е и източник на незаменимите омега 3 мастни киселини, които играят важна роля за здравето и на майката и на бебето.
В последните три месеца ембрионът започва да нараства активно и майката се мъчи от жажда и запек, което означава, че трябва да се пие на често по малко вода. За да не се образува запек трябва да се включват храни богати на фибри – плодове и пълнозърнести култури.
Много често в последните три месеца майката страда и от нарушаване на съня. Заради нарастващия натиск върху пикочния мехур от плода се налага и често ходене до тоалетна, затова течности – вода – трябва да се пие на често по малко, като вечер може да се приема билков чай с мед.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории