Картофена диета : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Картофена диета

Добавено в Диети

Добави към моето меню

Картофена диета
Декември е месец на празници и богати трапези. Това налага да се поограничим малко между празниците за да бъдем с добро настоение за Коледа и да се чустваме добре в дънките или официалния костюм на новогодишното парти. Картофите са традиционен продукт за зимата и затова нека да си направим една картофена диета.

Картофената диета е идеален вариант и за пролетно прочистване на тялото и за спасение натрупаните през зимата мазнини.

За 5 дни сваляте 3 кг

План на диета:

Закуска: 1 филийка пълнозърнест хляб намажете тъничко с маргарин (40% масленост) и я гарнирайте с: 25 краве сирене; 30 г пилешка шунка; 50% обезмаслена извара. Изяжте и 1 ябълка.

10 часа: 1 портокал.

16 часа: 200 г кисело мляко (1% масленост).

Течности: Пийте по 1,5 – 2 л минерална вода на ден. Освен това може да си позволите до 3 чашки черно кафе или чай (без захар или мед).

· Първи ден

Обяд: Изпечете на скара 100 г свинско филе. Гарнирайте го с 200 г нарязана на ивички ряпа, която предварително леко сте задушили. Прибавете и 200 г варени картофи. Подправете с лимонов сок, копър и малко сол.

Вечеря: Направете си салата от 200 г варени картофи, 70 г пилешки колбас и 1 краставичка. Залейте я с марината от 1 чаена лъжичка зехтин. 1 супена лъжица лимонов сок, сока от половин грейпфрут, черен пипер и сол.

· Втори ден

Обяд: Нарежете на кръгчета 200 г моркови и ги задушете с малко вода, сол, скилидка чесън и 1 чаена лъжичка олио. Прибавете към тях половин стрък пресен лук и 200 г варени картофи. Това е гарнитурата на 100 г печена на скара риба, подправена с лимон.

Вечеря: Салата от 200 г варени картофи, връзка репички и 30 г кашкавал. Подправете я с марината от 1 чаена лъжичка зехтин, 1 супена лъжица лимонов сок, 1 супена лъжица майонеза и черен пипер.

· Трети ден

Обяд: Нарежете на кубчета 200 г варени картофи и 30 г краве сирене. Сложете ги в намаслена тавичка и ги залейте със смес от 1 яйце, 200 мл прясно мляко (1,5% масленост), 1 супена лъжица сухо картофено пюре и 6 супени лъжици зеленчуков бульон. Подправете я с малко черен пипер, сол и копър. Запечете за 10 минути във фурната.

Вечеря: Нарежете на кубчета 3 домата и ги смесете със 100 г извара, 1 супена лъжица олио и черен пипер. Залейте с получения пастет 200 г варени картофи. Поръсете с босилек.

· Четвърти ден

Обяд: Изпечете на скара 1 пъстърва (около 250 г). Подправете я с лимонов сок и сол. Гарнирайте я с 200 г варени картофи и 1 краставичка, поляни с марината от 1чаена лъжичка зехтин, 1 супена лъжица сок от грейпфрут и черен пипер.

Вечеря: Накъсайте няколко листа маруля на дъното на чиния. Отгоре сложете 200 г варени картофи, 100 г риба от консерва и подправете с копър, лимонов сок и 1 супена лъжица зехтин.

· Пети ден

Обяд:Мариновайте 100 г пилешко филе без кожата с лимонов сок, соев сос, сол и черен пипер. Изпечете го на скара. За гарнитура: 200 г варени картофи и пюре от 200 г сварени броколи, 2 супени лъжици растителна сметана и 2 с.л. портокалов сок.

Вечеря: Нарежете 200 г варени картофи на кубчета. Прибавете 30 г пилешки колбас, 1 стрък пресен лук, 1 чушка и 3-4 репички. Залейте с марината от 1 супена лъжица зехтин, 2 супени лъжици портокалов сок, 1супена лъжица кисело мляко, сол, черен пипер и магданоз.

Хапвайте картофи за стройна фигура

Употребявайки някои храни, ние даже не се замисляме, че те могат да имат и антицелулитно действие. Например картофите. Всички знаят, че те са много хранителни, но освен това се оказва, че този зеленчук предпазва от появата на целулит. Това е свързано с високото съдържание на калий, който подпомага освобождаването на излишната вода от клетките.
Картофът също така способства подобряването плътността и еластичността на съединителната тъкан, а също и извежда шлаките чрез червата. С тези положителни свойства са снабдени и други продукти: авокадото, бананите, зелето, житото, ечемикът, гъбите (особено печурките).
Ако сте страстни почитатели на сладкото и не можете да си представите живота без десерт, запасете се със сушени плодове.

Освен това съществуват още няколко правила, които трябва да се спазват, ако искате да избегнете проблема с целулита. За тази цел трябва да редувате студените и горещите храни. Вечер яжте горещи блюда, а на работа – студени.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории

1 Comment

  1. 1
    ALECHANDRA // February 20th, 2007 at 8:44 pm

    strahotna dieta! hem si hapva6 vkusni ne6ta hem slaabee6!