Последни Рецепти
Последни Статии

Как да ускорим нашия метаболизъм?

Добавено в Диети, Здравословно хранене

Добави към моето меню

Как да ускорим нашия метаболизъм?
На Ани

Вие сте постоянно на диета. Ограничавате се. Не искате да хапнете и един мъфин, а ги приготвяте, обичате палачинки с шоколад, но ако изядете и една се чувствате гузни пред себе си. Опитвате различни диети. Дори да отслабнете след това бързо възстановявате свалените килограми … вече не знаете какво да направите за да бъдете в желаната от вас форма …

Чували ли сте за забавен метаболизъм? Най-общо това е скоростта на обмяна на веществата в организма ви. Метаболизмът (обмяна на веществата) (от гръцки: μεταβολή – метаболе, „смяна“, или μεταβολισμός – метаболисмос, „прехвърляне“) е съвкупност от биохимични реакции, които протичат в клетките на организмите, за да ги поддържат живи.

Тялото ни постоянно изгаря енергията, необходима за да функционира и ние постоянно я възстановяваме чрез храната. Тези два взаимосвързани процеси са всъщност обмяната на веществата – колко бързо протича зависи от много фактори – физическа активност, конструкция на тялото, възраст, наследственост … За да изразходва повече калории организмът трябва да се ускори обмяната на веществата, то.е. да се „забърза“ метаболизма. Това понякога е трудно, но има няколко неща, които помагат
Вода
• Хранене на 3 часа
• Хранене в определени часове
• Повече движение
• Редовен и здрав сън

За да се постигне резултат трябва да бъдете постоянни, в продължение на няколко месеца и резултатът няма да закъснее

baking
• Хранете се 5 пъти дневно
Препоръчително е да се храните 5 пъти през деня, с малки порции, като закуската е най-важна, а след нея обедът. Забавен метаболизъм е характерен за хора, които не закусват или похапват похапват непрекъснато и вечерят късно. Храненето трябва да е пълноценно, а продуктите да съдържат необходимите минерали и витамини.
• Пийте вода
Да се пие газирана напитка, сок, чай или айран и да се пие вода са различни неща. Водата е много важна за ускоряване обмяната на веществата. Влияят положително и зеленият чай, грейпфрут, лимон, както и фолиевата киселина, която се съдържа в по-големи количества в зеленчуците със зелени листа, бобови култури, мая, черен дроб. Започнете деня с чаша вода (хладка) и лъжичка мед.
• Редовен и здрав сън
Пълноценният, здрав и спокоен сън помага за намаляване на теглото. По време на него се обновява информацията в клетките на мозъка, организмът си почива и се възстановява след тежкия ден. Всеки човек може сам да прецени какво точно означава за него да се наспиш добре и то всяка нощ. Хубаво е да си лягаме 2 часа след като сме вечеряли, в един и същи час и да спим в добре проветрено помещение. А сутрин да се събуждаме с усмивка.
• Сред природата
Движение сред природата и контакт с нея- благодарения на чистия въздух се възстановяваме по-бързо. Добра идея са вечерните разходки и през почивните дни в комбинация с чист въздух.
• Спорт, активно движение
Не е нужно да спортувате на професионално ниво. Изберете си спорт, който най-много ви подхожда – плуване или бягане, йога или бойни изкуства… или каране на колело (с колелото печелите и време в големия град) Най-важното е да изразходвате колкото се може повече калории. Ако наистина нямате възможност да отделите специално време за това, просто се движете повече. На път за в къщи слезте една спирка по-рано и повървете. Изкачвате по стълбите вместо да ползвате асансьора. Дори домакинската работа, вярвате или не, помага. Финансите или липсата на свободно време не трябва да бъдат оправдание – може да тренирате сами в удобно за вас време, може да започнете например с Crunch Yoga на Sara Ivanhoe (горещо препоръчвам!) да го правите в удобно за вас време. Най-важното е да го правите всеки ден, всеки ден поне 30 мин активно движение
Секс
От гледна точка на изразходването на калории, той спокойно може да бъде наречен спорт, а освен това е свързан непосредствено и с обмяната на веществата.
• Масаж
Масажът прекрасно ускорява обмяната на веществата – например антицелулитният или вакуумният. Първият, дори да не спомогне за намаляване на целулита, подобрява състоянието на кожата, кръвообращението и възстановява мускулите, а вторият способства за извеждането на наднорменото количество течности от организма.
Масажирайте често стъпалата на краката си – върху тях се намират около 500 точки, използвани в рефлексотерапията, които се смята, че помагат на работата на червата и черния дроб.
9. Горещите вани и сауната
Това е нещо, което е въпрос на култура и дадености, когато човек отиде в Будапеща унгарците му препоръчва да отиде на баня. И това се оказват храмове на здравето с традиции още от римско време – много басейни, с различна температура, сауна, различни видове, парна баня … в басейните е пълно с хора, които се забавляват и движат, който иска може да плува, който да се наслаждава на минерален басейн и различни екстри към него. България е богат на минерални извори, за съжаление в София няма такъв обект.
Банята и сауната са много полезни процедури. Благодарение на сухия и горещ въздух в сауната температурата на кожата достига 40 градуса и за един сеанс човек може да изгуби до половин литър течности.
Банята влияе благотворно на състоянието на кожата, помага за намаляване на килограмите, като спомага за извеждането на шлаката. И двете процедури ускоряват обмяната на веществата.
Контрастният душ
За него е казано много – единственото, което трябва да спазвате, е постепенно да понижавате температурата на водата, преди да достигнете до обливане със студена вода.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории