Позитивно мислене : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Позитивно мислене

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Мислете позитивно! Когато човек е настроен положително към живота, няма проблеми да бъде здрав, да изглежда добдре и дори да изглежда по-млад, отколкото е в действителност! Много голямо значение за това има начина на хранене. Принципите на рационалното и здравословно хранене могат да ни направят по-силни, по-здрави и по-щастливи!

Когато ги приемем и ги спазваме светът около нас става по-хубав! и ви се случват хубави неща!

Храната ви трябва да е разнообразна и балансирана.
Приемайте храна три или четири пъти (пет пъту на ден е оптимално) дневно в определени часове.
Здравословно е приемането на качествени продукти, приготвени по най-опростен начин. Ако не е възможно да се консумират сурови, което безспорно е най-здравословно, по-добре да са варени или печени, отколкото пържени.
Яжте само когато сте гладни. Запомнете, глад и апетит са две различни понятия. Гладът е естествена потребност за храна, докато апетитът е вече психична проява и е по-скоро желание за ядене и то не на какво да е.
Полезно е да се храните бавно и добре да сдъвквате храната, това улеснява раносмилането и усвояването й.
Не прекалявайте с подправките
Опитайте се да постите поне един ден в седмицата, а още по-добре е да гладувате (любопитно е, че тази дно могат да съвпадат с фазите на луната, което е и същността на лунната диета).

Спазвайте мярката във всичко и най-вече в яденето!

Разнообразяването на всекидневната храна със сурови плодове и зеленчуци, трябва да стане задължителна необходимост за всеки и да се създава като навик от най-ранна детска възраст. Суровите плодове и зеленчуци са най-доброто противодействие на някои неблагоприятни последствия от месната храна, които затрудняват перисталтиката, отделят отровни вещества и затрудняват работата на черния дроб и бъбреците.
Суровите плодове и зеленчуци се задържат по-кратко в стомаха от сготвената храна и затова трябва да се приемат (консумират) преди основното ястие. В противен случай техният път през стомаха и червата се забавя и започва ферментация, която води до подуване, гадене и тежест в стомаха.
Теорията или по-точно режимът за рационално и здравословно хранене, с който сме свикнали и се стараем да спазваме, защото така са ни учили е най-добре синтезиран в народната мъдрост:
“Закуската си изяж сам, обяда раздели с приятел, а вечерята дай на врага си.”

Закуската трябва да е пълноценна и в достатъчно количество, защото на човек му предстои да изразходва много енергия през деня, който тепърва започва.
Обяда като количество и разнообразие на приеманата храна трябва да е най-богатото и обилно ядене през деня. Добре е в него да е включена и супа или предястие и задължително салата. Основното ястие включва месо, риба, пиле и разнообразни зеленчуци като добавка в ястието или гарнитура.
Вечерята трябва да е по-лека за да може след това организмът да почива спокойно през нощта. Тя е добре да се състои от зеленчукови ястия, млечни продукти, яйца или риба. Месо може да се включва по-често във вечерята на подрастващите.

И когато сте на диета, когато искате отново да бъдете във форма отново мислете позитивно! Ако не можете да свалите няколко излишни килограма, задавайте правилните въпроси, проверете

дали не задържате вода;
дали нямате проблем с щитовидната жлеза;
дали яйчниците са ви здрави;
дали не спазвате изисквания на неподходяща диета;
дали гладът или усилията да се придържате към схеми, не ви водят до депресия;
дали пресмятането на калории, което понякога стига до лудост, не е абсолютно погрешно и не провокира обратни на желаното резултати;
дали сдъвквате всяка хапка поне 10 пъти (трябва да се храните бавно и да усещате вкуса на всяка хапка – спазвайте йогийското правило – твърдите храни да се пият, а течните да се дъвчат)

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории