Последни Рецепти
Последни Статии

Рибено масло

Добавено в Кулинарен справочник, Основни хранителни продукти

Добави към моето меню

Рибено масло
За ползата от рибеното масло в детството са ни разказвали още нашите баби, докато ни увещаваха да изпием капсулата с противен вкус и аромат. И може би затова у мнозина и до днес е останало неприятен спомен за тази профилактика на рахит и други детски болести.

рибено масло

Но рибеното масло е много полезно, съдържа витамини и биологично активни компоненти, които му придават и специфичния аромат. В състава му влиза концентрат от омега 3, 6 и 9 мастни киселини, които са необходими за младостта и здравото състояние на кожата, косата и ноктите. Основен доставчик е и на мазните витамини – токефорол (витамин А) и калцефирол (витамин D).
Доколкото се получава основно от морска риба съдържа и много йод, фосфор, които поддържат здравето на щитовидната жлеза, спомагат за това костите да са здрави, влияят благотворно и на нервната система.
Такива „мазни“ компоненти са необходими за правилен и стабилен метаболизъм. А добрият метаболизъм е необходимо условие за да се доближим до желаното тегло.
Колко рибено масло да приемаме на ден?
Според учените трябва да се приема около 500 мг (това е ½ грам) и тази доза се съдържа в всекидневното меню, ако то е разнообразно и балансирано. Това е достатъчно за да поддържаме добра обмяна на веществата.

Ако решите да приемате капсули с рибено масло
– Не ги приемайте на гладно
– 20-25 дни пийте капсули, след което направете 4-5 месеца почивка

Мазна риба за по-добра памет
Установено е още едно полезно свойство на рибеното масло

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории