Последни Рецепти
Последни Статии

Вкусни пости

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Вкусни пости
или меню за пости – идеи какво и как да приготвим

Великденски пости през 2017 година започват от понеделника след Сирни Заговезни на 26 февруари 2017 г. и продължават до 16 април 2017 г., когато е Великден за православни и католици. Седем седмици, тези време в което, които следват традициите ще ограничат своето меню само до разрешените продукти.
На трапезата в този период отсъстват продукти с животински произход, както и кулинарни продукти, които ги съдържат – месо, млечни продукти, яйца. В някои дни е разрешена риба.

leshta

Можем да включваме в нашето меню морски продукти
“Безгръбначни животни (охлюви, миди, октоподи и др.) се считат за постни храни.” пише в pravoslavieto.com и това е период в който трябва да включваме в нашето меню различни морски дарове – постни ястия се приемат и тези с месо от раци, калмари, октоподи, охлюви, миди, скариди…. Плодове, зеленчуци, зелени салати, гъби, сушени плодове и ядки ни дават възможност да се храним разнообразно.

Приема се, че постното меню е полезно за здравето, но ако вие никога досега не сте постили и не сте готови за промяна на начина на хранене ограниченията трябва да започнат постепенно. Много е важно да не навредите на своя организъм, затова ко имате хронични заболявания е редно да се консултирате със своя лекар. Както се казва вие сте нужни здрави и на себе си и на свпоте близки. Пролетта е време, когато се наблюдаа пролетна авитаминоза и трябва да сме отговрни към самите нас, за да останем работоспосбни и в добро настроение.

Постната рецепта не означава, че е скучна, еднообразна или невкусна.
Това сподели Miloslava Savova и описва ситуацията с постите по интересен начин “Баба ти през пости все киноа е яла, и амарант. И задължително с хималайска сол. ‘Айде, холан, както казват холандците.”
Затова е по-добре да включваме сезонни плодове и зеленчуци, много ядки, гъби и морски дарове. Използвайте подправки. Съчетавайте храните, дори и малко нетрадиционно да е като червено цвекло и ориз, гъби с картофи. Постната храна се приготвя по-дълго време затова планирайте. Това, което на мен лично ми допада са различни питки, хлебчета, чабата с маслини, ядки, семена, подправки …

Ако възъдржанието от месо е някак по-лесно, ограничението от яйца и млечни продукти е по-трудно. Затова включвайте в менюто бобови храни, овесени ядки, жито, пшеничени зародиши, грах, спанак, коприва, лапад, замразени зеленчукови смески, зелен лук и чесън, праз лук. Ядките като орехи, бадеми, кашу и сушените плодове – кайсии и сливи, стафиди, боровинки, шипките, папая, манго. И маслини, тях може да ги предложите в какво ли не съчетание – да ги включите в рецепта с ориз, да сложете в чинийка, пригответа маслинена паста или тапенад
Ако искаме да постим има толкова много продукти за да направим нашето меню вкусно, разнообразно и полезно

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории