Съхрани родния вкус
Добави към моето меню
“Съхрани родния вкус” – конкурс за рецепти на Лидл
“Лидл България” ще продава продукти, изработени по стари семейни рецептиВеригата започва кампанията “Съхрани родния вкус”
Нов български продукт, създаден по любима на поколения домашна рецепта ще се появи скоро под марката “Родна стряха” на Лидл България.
Лютеница, туршия, сладко, сухо мезе, приготвени с оня неповторим майсторлък, заради който с гордост приканваме гостите си «Вземи си, домашно е!» – ето такъв хит започва да търси, а след това и да произвежда Лидл България с кампания под надслов „Съхрани родния вкус“.
От ляво надясно: Шеф Шишков, Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България и шеф Манчев представят новата, мащабна инициатива “Съхрани родния вкус”.
Какво: “Съхрани родния вкус” – конкурс за рецепти
Къде: Лидл България, gotvi.lidl.bg
Кога: от 25 септември до 22 октомври 2017 г.
Рецепти и спомени
Участието в кампанията “Съхрани родния вкус” е от 25 септември до 22 октомври след регистрация в сайта на “Лидл”. Потребителите ще могат да споделят свои рецепти за български традиционни консервирани продукти (напр. туршия, сладко, компот и др.) или сурово сушени месни деликатеси (напр. луканка, пастърма и др.), придружени задължително с разказ за семейната история и спомените, свързани с храната.
Двама топ готвачи – Иван Манчев и Таньо Шишков, ще пътуват до селищата, откъдето са изпратени рецептите, за да опитат конкурсните предложения. Победителят ще получи 10 хил. лв. награда, а продуктът по негова рецепта ще бъде изработен от български производител до края на годината и ще се продава в магазините на веригата в страната.
Над 50 предложения в “Родна стряха”
В средата на февруари 2016 г. “Лидл България” пусна нова серия продукти под общото наименование “Родна стряха”. Тя съдържа над 50 предложения на български производители от цялата страна в разнообразни продуктови групи – млечни, месни, варива, сладки изделия, подправки, напитки. Тогава от веригата съобщиха, че с тази серия са ангажирани 23 български фирми, като два от доставчиците са изцяло нови, а със седем компанията работи от 2010 г.
“Където и да отидеш в България, щом седнеш на маса, домакините сервират поне три продукта, с които се хвалят, че са по домашна рецепта. Това искаме да открием и извлечем – гордостта и любовта, с която са приготвени тези продукти. Един от тях ще стане победител”, поясни шеф Манчев.
Ако обаче се стигне до “тежка битка”, с три първи места в отделните категории – сушени и пушени меса, консерви, домашни сладка, измежду които и журито не може да излъчи един категоричен победител, Лидл България е готов да подкрепи и трите, обеща Милена Драгийска. Производството ще бъде поверено на български фирми, с които Лидл България работи, проверени и доказали се като производители, които държат на високото качество и добрите стандарти.
Според Милена Драгийска съвместната работа на “Лидл” с български доставчици води до “по-високо качество и по-голямо разнообразие на продуктовата гама, до увеличаване на производствените обеми, до инвестиции в допълнителни мощности и ръст в броя на служителите. То е и трамплин на български производители към чужди пазари”.