Защо на Санторини има толкова много църкви
Добави към моето меню
Много от нас получават каталозите на Lidl, абонирани са да получават промоции по имейл или поглеждат на сайта за да видят какви са тематичните предложения за седмицата.
Въпросът е видяхте ли, че на каталога за гръцката седмица са изтрити кръстовете на църквите на Санторини?
Трудно се забелязва, освен ако не ти кажат. Когато знаеш, когато много хора знаят, може да се стигне едва ли не до PR криза. В глобалното ни общество това е нещо на глобално ниво, защото направено в немския офис на компанията (може да е било и идея на дизайнери или …) тя достига до различни национални пазари.
Белите църкви със сини покриви на Санторини са така разпознаваеми. Така свързани с представата за Гърция.
Като човек влюбен в този остров ще ви кажа, че там има повече църкви, отколкото са местните жители. Обяснението? Санторини е действащ вулкан, цялата тази красота, романтика и създадени очаквания са върху действащ вулкан
– Голямото земетресение на остров Тира е през 1628 г. пр, н.е.
– Следващото голямо през 1280 г.
– Последното през 1950 г.
Историята: Санторини (гр Σαντορίνη) — е кратер на действащ щитовиден вулкан на остров Тира в Егейско море, образуван в резултат на вулканично изригване , което води до гибелта на егейски градове и населението на остров Крит. По мощност е било от 7 степен или 3 пъти по-силно от изригването на Кракатау ( На 26 август 1883 г. вулканът Кракатау, разположен в днешна Индонезия между островите Ява и Суматра, изригва катастрофално). Вулканичното изригване на Санторини води до образуване на гигантски цунами с височина до 100 м, които унищожават минойската цивилизация на остров Крит. Пепелта от вулкана покрива район до 1 000 км в радиус.
Затова има толкова много църкви на Санторини, защото те са символ на човешката вяра и надежда. Че вулканът няма да изригне в твоя ден.
Гърците се ядосаха на веригата магазини “Лидъл”, че в седмицата на техните продукти – гръцка седмица, търговците изтрили от опаковките си християнските символи на страната им. (Грешката е допусната в немския офис, но живеем в глобално общество с глобални компании и това се случва на няколко езика на които се издават каталозите на Лидъл)
– Не може да има ”гръцка седмица”, нито каквато и да било друга гръцка проява, която кастрира един от най-важните белези на гръцката културна идентичност – християнската й принадлежност. Свидетели сме на пореден ”мултикултурен” идиотизъм – този път от страна на LIDL. Това написа във Фейсбук политологът Огнян Минчев по повод европейския скандал “гръцката седмица” в “Лидъл” заради заличените кръстове на опаковките на продукти, предлагани във веригата супермаркети.
– Чешкият министър нa земеделието Мариан Юречка призова за бойкот на “гръцката седмица” в Lidl заради заличените кръстове на опаковките на продукти, предлагани във веригата супермаркети.
Обяснението: на опаковките на стоките от “гръцката седмица” в Lidl са заличени кръстовете от куполите на храмове на остров Санторини. Търговската верига твърди, че така запазва “политически и религиозен неутралитет”.
Разкриването на проблема предизвика силни реакции, като потребителите са шокирани и възмутени от решението на германската верига, която се извини на потребителите: „Намерението ни не беше да шокираме. Избягваме използването на религиозни символи в нашите пакети, за да поддържаме неутрално отношение към всички религии и ако това се разбира по друг начин, тогава се извиняваме на онези, които са шокирани”, каза говорителят на “Лидъл” в четвъртък следобед.
Дали това е достатъчно? Трябва ли да се търси обяснение в политкоректост? Мултикултурност? Или се е предполагало, че нехристияни няма да купуват хранителни продукти на които има изображение на кръст?
***
ОФИЦИАЛНО СТАНОВИЩЕ НА ЛИДЛ БЪЛГАРИЯ
публикувано на Facebook страницата им
Във връзка с реакциите, относно опаковки на продукти от гръцката седмица в магазини Lidl, компанията би искала официално да уточни, че екипът на Лидл България не е участвал в създаването на въпросните дизайни. Конкретните опаковки се разработват от международен екип и са унифицирани за всички държави, в които веригата оперира.
Към последните извинения, поднесени от страна на търговската верига на централно ниво и в различните държави, Лидл България, като българско дружество, изразява още по-силната си мотивация да поднесе своите искрени извинения. От встъпването си преди седем години в страната, Лидл България многократно е доказвала с цялата си дейност дълбокото си уважение към българското историческо наследство, традиции, култура и религиозна идентичност.
Бихме искали да уверим всички потребители, че приемаме повече от сериозно споделените коментари и реакции и сме напълно съгласни, че дори в глобалния свят е наложително международните компании да отчитат и уважават всички аспекти на културни, религиозни и други възприятия на потребителите. Затова Лидл България поема ангажимента да предаде коментарите и реакциите към централата на компанията в Германия и екипа, отговорен за създаване на дизайните на опаковките, за да бъде взето предвид при разработването на етикетите в бъдеще.