вашата визитна картичка
Добави към моето меню
вашата визитна картичка – задължителната следа, която оставяте след един делови разговор
Визитните картички са един от най-популярните аксесоари за общуване в деловите среди.
Визитните картички са
Евтина реклама и гаранция за успех
Визитната картичка е важна част от бизнеса, тъй като тя е ефективна и сравнително евтина реклама. Това я прави неразделна част от бизнеса, твърдят специалистите в областта на рекламата. Човекът, на който сте дали картичката си, може да не ви позвъни още на следващия ден или в близката седмица. Но вашата картичка ще чака и когато вашата помощ е необходима, той ще знае къде да ви потърси. Освен това, показвайки визитката ви, ще може да ви препоръча и на свои познати.
Визитката е стратегическо оръжие в бизнеса, смятат специалистите. Тя влияе върху развитието на бизнеса ви доста дълго след като сте я дали. Не жалете визитките си, а ги раздавайте щедро. Доказано е, че те са от голямо значение за развитието на бизнеса и гаранция за успех.
Модерните визитки са с лого на фирмата
Знаете ли коя е най-модерната визитна картичка, с която на Запад ще ви отворят всяка врата?
Тя е на лъскава бяла хартия. От едната й страна е напечатано логото и името на компанията, а от другата са изписани данните на нейния представител – името, длъжността, адрес, телефони, факс и имейли.
Модерни са и картичките, върху които има отпечатана снимка на компанията, логото й с по-голям шрифт, а на гърба са данните на съответния служител. Напоследък си пробиват път и тези със снимка на притежателя им, особено ако той е много важна персона. Този вид използват повечето депутати от Европарламента.
Съществува невероятно многообразие от форми, цветове и шрифтове при визитни картички. В последно време доста популярни и широко използвани в деловото общуване са визитките, на които от едната страна е напечатано логото и името компанията, а от другата са изписани данните на нейния представители – името, длъжността, която заема, и адрес, телефони, факсове и имейли за комуникация. Тези визитни картички се използват с голям успех както в Европа, така и в Америка.
Модерни са и картичките, върху които има напечатана снимка на съответната компания, логото й с по-голям шрифт и към нея са написани и данните за нейния представител. Визитките на голяма част от служителите в държавните учреждения в САЩ, например, се различават от останалите заради американското знаме, което е поставено върху картичките. Например на полицейските служители. Някои пък предпочитат да поставят и своя собствена снимка върху картичката.
визитните картички като обект за колекциониране
Красивите и добре изработени визитни картички са подходящ предмет за колекциониране. Много атрактивни и предпочитани от колекционерите са визитките на художници, дизайнери и рекламисти.
Визитните картички на тези хора показват професионалните им умения и затова обикновено изглеждат по-екстравагантно, за да привлекат вниманието. При тях преобладават ярките и наситени цветове, които правят впечатление и се запомнят много по-лесно.
Рекламните агенции и дизайнерските фирми залагат на визитки с нестандартни размери, които са изработени от нетрадиционни материали.
Основни правила за визитните картички
Хората, които искат да си поръчат визитна картичка, трябва много добре да знаят основните правила, приети при производството на този много необходим аксесоар.
* Стандартният размер на визитната картичка
Той обикновено е 9 на 5 сантиметра. Ако визитката ви е по-голяма, тя няма да може да се събере във визитника или в портфейла и рискувате картичката ви да бъде загубена.
* Направете ги от по-качествена хартия
Добре е също така да знаете, че хартията, от която е изработена картичката, винаги прави впечатление. Изберете по-качествена, лъскава и интересна хартия за вашите картички. Тези, които са направени от традиционния картон, не правят много добро впечатление.
*Изберете правилния цват за язшата визитка
Цветовете, в които е изработена визитката, също прави впечатление на този, който я получава. Изберете не повече от три цвята, като в никакъв случай не си поръчвайте черно-бели картички.
*Задължително адрес, телефон и емаил за обратна връзка
Визитната картичка трябва ясно да покаже на хората с какво се занимавате и заинтересованите как могат да се свържат с вас. Посланието не трябва да бъде объркано, а директно и ясно.
*Дизайнът на визитната картичка
трябва да отговаря на имиджа на вашия бизнес. Компаниите, занимаващи се с доставка или организиране на партита, например, могат да си позволят “по-весели” и цветни картички. Фирмите, чиято основна дейност е банкирането, застраховането или строителството, трябва да заложат на картички, които не са в много ярки цветове, но пък изглеждат естетично и правят впечатление.
Набират популярност и във формата на СD
Традиционните хартиени визитки са най-широко използвани в цял свят. В последните няколко години започнаха да се появяват картички в различни форми. Сред най-популярните са визитните картички във формата на компактдиск. Върху CD-картичките са изписани данните на лицето – притежател на визитката. Разликата с традиционната хартиена картичка е, че върху CD-то можете да складирате
огромно количество информация.
Много често визитките във формата на компактдиск се използват от големите компании за презентации. Този вид визитни картички са много подходящи за представянето на фирми, тъй като на тях можете да съберете много информация, вместо да раздавате брошури, каталози и др.
История на Визитните картички
Любопитно, но факт за жизитките:
* Азиатците връзвали късче хартия към подаръците още през второто столетие
* Светът раздава визитки от II век
* По времето на френския крал Людовик ХIV ги наричали “билети за посещения”
Визитните картички са един от най-популярните аксесоари за общуване в деловите среди.
Смята се, че предшествениците на визитките се появяват първо в Китай някъде около II век. Тогава било прието към подаръците, изпращани на управниците и висши чиновници, задължително да се прикрепя и парче хартия, върху което се написвало името на подателя и пожелания за здраве, благополучие и дълголетие. Обикновено хартията била във формата на правоъгълник с малка дупка в левия й край, през която се прокарвала копринена лентичка за завързване на картичката към подаръка. Малко по-късно майстори-художници започнали да правят и картички украсени с изящно изписани йероглифи. По тях започнали да определят и социалния статус на дарителя.
Първото официално споменаване на визитните картички е направено през ХVII век. Те се появяват във Франция по време на управлението на крал Людовик ХIV и приличали на съвременните карти за игра. На владетеля се давали т.нар. билети за посещения от хората, които искали да се срещнат с него, като одобрените получавали разрешение за визита при краля. С течение на времето с цел да се привлече вниманието на краля или на неговите дами картичките започнали да изглеждат като фина и много красиво украсена картичка. По това време в Англия пък широко използвани били т.нар. търговски карти. Те се използвали като реклама или като карта, за да насочват клиентите към магазините на определен търговец.
Картички с красиви гербове, лаврови венци и сладки амурчета много се харесали на Екатерина II. Точно по време на нейното управление визитките се появяват и в Русия, като постепенно се превръщат в делови картички с протоколно значение. Но и във висшите кръгове визитната картичка постепенно започнала да заема своето място и се превръща в задължителен аксесоар в общуването между светските личности. Смятало се за неприлично някой да изплати букет с цветя на една дама, а вътре да не постави своя визитка, както и мъж да посети жена, без предварително да я уведоми, като й изпрати своята картичка. Това било задължителна част от етикета в онези времена.
Популярността на визитните картички бързо нараства, тъй като се оказват много ефективен начин за реклама. Първите визитни картички са били изработвани на принципа на отпечатване на гравюри или на ръчна преса.
През ХVIII век изработването на визитни картички се превръща в цяло изкуство и започва отпечатването им от клише. Използвали се различни видове хартия или картон, срещали се и такива със златно покритие. Художници, които традиционно се занимавали с изработката на гравюри и рисунки за книги и албуми, започнали да правят и красиви визитни картички за известни и богати светски личности.
През ХIХ и в началото на ХХ век с голямото развитие на промишлеността, банковото и застрахователно дело, задълбочаването на търговските взаимоотношения се появяват и крупните бизнесмени. Постепенно те започват да използват визитните си картички в контактите с други търговци. По това време визитките започват да се разпространяват и в Америка, където бизнесът се развива с много бързи темпове. Голяма част от тях обаче продължавали да се печатат в Европа, тъй като тук имало много стари полиграфически традиции. Визитната картичка като задължителен аксесоар на деловия човек постепенно става по-строга и опростена.
Въпреки това обаче каталозите на визитки от ХIХ век са пълни с невероятно многообразие от цветове и картинки, които можели да се поставят върху визитките по желание на клиентите.