Причини за наднормено тегло : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Причини за наднормено тегло

Добавено в Диети

Добави към моето меню

Причини за наднормено тегло и начини за отслабване

За да се преборим с наднорменото тегло, за да отслабнем и да бъдем във форма трябва да сме запознати с причините, които водят до излишните килограми и затлъстяване. Това са основните причини, които водят до наднормено тегло:
* Времето, в което се поема храната – основна грешка е да се пропусне закуската и да се компенсира с обилна вечеря.
* Начинът на хранене – здравословното хранене има свои основни принципи, които е лесно да бъдат следвани.
* Генетичната предразположеност – определяща например количеството химически вещества, контролиращи апетита.
* Степента на физическа активност – заседналият начин на живот, 8 часа дневно прекарани в офиса зад компютъра са висока цена, затова движете се сутрин когато отивате до офиса, правете активна почивка, а вечер намерете време за разходка. И палнирайте хубав, запомнящ се уикенд и активна почивка.
* Скоростта на метаболизма – темпото на изгаряне на калориите е наследствено обусловено, влияе се и от степента на активност и на стрес, вида на приетата храна, нивото на хормона на щитовидната жлеза и непоносимостта към определени храни.
* Много хора се обездвижват с напредването на възрастта, което води до забавяне на метаболизма. Бъдете подготвени това с навършването на 40 години и вземете мерки за промяна на начина на хранене.

Да разгледаме основните причини за напълняване по-подробно:

– Бременност и раждане
През 9-те месеца на своята бременност бъдещите майки често приемат различни витамини и добавки и не контролират количеството на приеманата от тях храна. Едва след раждането на детето те осъзнават, че са напълнели с доста килограми, които не се дължат само на бременността.

– Заболявания
Наднорменото тегло може да бъде следствие от някакво заболяване, при което се нарушават функциите на организма и най-вече обмяната на веществата. Често хората, страдащи от болести на сърдечно-съдовата, дихателната и храносмилателната система, и които се лекуват с медикаменти, забравят за това, че следенето на теглото също е част от грижите на здравето. Поради малката подвижност и липсата на специални занимания при такива хора в областта на шията, корема и бедрата постепенно се натрупва излишна мастна тъкан.

– Наследственост и соматотипи
Склонността към пълнота зависи не само от гените на вашите предци, но и от типа на строежа на човешкото тяло (соматотип). Високите хора с тънка костна система имат по-малко шансове да напълнеят, отколкото ниските с “дебели” кости. Разбира се, в тези случаи става дума за склонност, която може да бъде успешно контролирана, ако човек следи теглото си и навреме взема мерки то да не превишава определена норма.

– Емоции
Ако се вярва на народната поговорка, именно емоциите стопяват калориите. Но при някои хора – това е точно обратното. След едно емоционално натоварване – независимо дали е свързано с личния или професионалния живот, човек усеща особено силен глад. Едни предпочитат сладки неща, други – мазна храна. Без значение е дали емоциите са положителни или отрицателни.

– Неправилно хранене
Сутрин често закусваме “на крак”, на път за работа или училище, а вечер – преяждаме. Различните празници също “допринасят” за лошия режим на хранене. Според специалистите броят и времето на храненията са също толкова важни, колкото и количеството поемани калории.

diet 2015

Начини за отслабване, за намаляване на теглото
Отслабване може да се постигне с диети, масаж, разходки, занимания със спорт.
Преди да започнете програма за намаляване на теглото, задължително се консултирайте с личния си лекар. Не трябва да се прекалява с диетите, защото рязкото намяляване на теглото може да предизвика отрицателни реакции в целия организъм.
Масажът също е тънкост и преди да изберете определен вид, първо се посъветвайте с масажист, като му обясните своя проблем и резултата, който искате да постигнете.
Същото важи и за избора на спорт. Леката и тежката атлетика, за разлика от плуването, не са за всеки.

останалото е “бабини девитини” и ОТЛАГАНЕ, затова започнете днес за да бъдете здрави утре!
по идея на ediets.com

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории