Депресия, тест : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Депресия, тест

Добавено в Здраве, Любопитно

Добави към моето меню

Депресия, тест
Есента е сезон на промени, когато лятото си отива и настъпва унилото време на късия ден. Тогава много от нас се оплакват от понижено настроение, лош сън и тъжни мисли.
Как да се борим с това състояние?
Има много съвети как да преодолеем есенната депресия, но това, което при един помага не означава, че ще работи и при нас. Необходим е индивидуален подход.
Този тест може да ви помогне да намерите правилния път към доброто настроение в сезона на дъжд, сиви дни, настинки, грип и смяна на часовото време.

depression
1. Вашето отношение към живота може да се определи като
а) позитивно мислене и радостно отношение
б) положителното отношение към живота переодочно се сменя с подтиснато настроение
в) състояние на подтиснатост, недоволство и неудовлетворение от начина на живот

2. С какво ще запомните изминалото лято
а) имах запомняща се почивка, истински си починах
б) нищо особено това лято не се случи в живота ми
в) това лято беше едно от най-неудачните в живота ми

3. Какви са вашите очаквания от живота
а) не си поставям големи цели, но успявам в ежедневните задачи
б) в по-голямата част се оставям да плувам по течението
в) животът ми е подчинен на достигането на поставените цели

4. Кой е вашият любим сезон
а) пролет и лято
б) есен
в) зима

5. В свободното си време
а) се опитвате колкото се може повече време да бъдете на чист въздух сред природата
б) повече време прекарвате в своя дом
в) намирате си следващата “важна” задача

6. Във вашите дрехи преобладаващият цвят е
а) ярки цветове
б) пастелни цветове
в) тъмна цветова гама

7. Вашата работа може да се определи като
а) интересна
б) източник на постоянен доход
в) неприятна необходимост

8. През почивните дни, по правило, вие
а) лягате си и ставате на време през почивните дни
б) постоянно не си доспивате в работните дни и си почивате през уикенда
в) не си доспивате през работните дни, но и през уикенда не ви остава време за почивка

9. За повшаване на работоспособността ви е необходимо
а) да се разходите и да се настроите за работа
б) да изпиете чаша кафе или чай
в) да вземете тонизиращи препарати

10. През лятотото и есента вие
а) не променяте вашия хранителен режим, защото е балансиран
б) стараете се да ядете повече плодове и зеленчуци, отколкото през останалото време на годината
в) не сте се замисляли по този въпрос

11. Най-доброто средство за повдигане на настроението ви е
а) контакт с приятели, семейство, деца
б) възможността да се заемете за работа
в) не знаете такива средства и просто чакате, кога ще се промени настроение ви

12. Смяната на часовото време
а) нямате проблем с връщането на времето 1 час назад
в) за няколко дена се адаптирате с промяната в часовото време
б) необходими ви са 2-3 седмици за да се адаптирате

Ако вашите отговори са основно а)
Вие сте жизнерадостен човек и оптимист. Притежавате позитивно отношение към живота, благодарение на което, преживявате по-леко неприятности и трудности.
Не градите планове за бъдещето, а се опитвате да живеете “тук и сега” решавайки проблемите в момента, когато възникват.
Вие преживявате леко и безболезнено есенната депресия. Можете да определите първите признаци за нейното настъпване и да вземете мерки да се преборите с тази напаст. Прекарвате, колкото се може повече време на свеж въздух, занимавате се със спорт или просто се разхождате с приятели или вашето семейство.
Ако работите се опитайте да използвате всяка възможност за смяна на обстановката и за повече положителни емоции – например в обедната почивка излезте от офиса и стигнете до близкото уютно кафене.
Не бързайте да се отказвате от ярките цветове на лятото – нека външния ви вид ви напомня за топлото и слънчево лято.
У дома се опитайте да има колкото се може повече слънчева светлина, не я затваряйте зад щори и завеси.
Не се отказвайте от малките удоволствия – това може да бъде разходка в парка, занимание с вашето хоби или просто да приготвите вкусна храна.
Опитвайте се да си лягате на време и не се преуморявайте. Продължавайте да се наслаждавате на живота

Ако вашите отговори са основно б)
По принцип вие сте жизнерадостен и позитивен човек. Не страдате от амбициозни планове за бъдещето, а се опитвате спокойно да плувате по течението на реката, което не е толкова лошо.
За вас е характерно, че периодически изпадате в депресия, ситуация, от която трудно излизате. Затова дъждовните и студени дни са опасен период за вас.
През това време на годината се опитайте да се вслушате във вътрешния си глас, да разберете какво ви е необходимо наистина в този момент и кои неща са второстепенни.
Отложете задачите, които не трябва непременно трябва да се изпълнят и се заемете с това, което наистина желаете в този момент.
Не се отказвайте от малките удоволствия – разходка с приятел в парка, приятен разговор в добър ресторант или просто послушайте любимата си музика.
Опитайте се да намирате положителните страни във всичко, което се случва около вас. Опитайте се да харесате работата си, дори тя да не ви доставя особено удоволствие и удовлетворение.
Ако това не ви се получава добре отделете повече време на любимото ви занимание в свободното си време – можеби вие обичате да рисувате, танцувате или да четете.
И когато дъжда спре и се появят първите слънчеви лъчи излезте на улицата, разходете се в парка или крачка встрани по малките улички.
Отворете завесите на вашата стая и нека тя се напълни със слънчева светлина.
Не забраявйте, че по това време на годината е много важно да се наспивате добре и да включвате в своето меню много плодове и зеленчуци.
И не забрявйте, че добрата страна на есенната депресия е това, че тя винаги свършва.

Ако вашите отговори са основно в)
Особеностите на вашия характер са такива, че сте склонни да отдавате прекалено много внимание на неприятните моменти в живота и на този фон да не забелязвате положителните страни.
В съчетание със стремежа да се утвърдите чрез реализация на мащабни планове и проекти, такова отношение към окръжаващата действителност ви прави уязвим за различни видове стрес, деприсия и паническо разстройство.
Опиатйте се да промените вашето отношение към живота, съсредоточете се върху положителните страни и хубавите моменти. Разделяйте поставените пред вас задачи на по-малки, като отчитате постигането на всеки етап, всяка победа е важна, особено в началото в реализацията на проекта.
Отделяйте повече време на вашите истински потребности. Това могат да бъдат съвършенно незначителни на пръв поглед неща, които понякога приемаме като даденост – общуване с приетели и семейството, хубавата музика или вкусната храна.
Опитайте се да организирате така своя живот, че да има място за пълноценна почивка.
Изключвайте през уикенда служебните телефони, добре се наспивайте и си пригответе хубава закуска.
Прекарвайте повече време на чист въдух с приятни и интересни хора, с децата или с домашния любимец.
Ако имате вила намерете време за работа в градината.
Разгледайте своя гардероб, опитайте се да добавите няколко цветни дрехи или разнообразете черносовата гама на вашите дрехи с оригинални, ярки аксесоари – шапка, ръкавици, бижу.
Специално внимание обърнете на вашето хранене. По това време на годината е добре да се откажете от диетите, ако сте на диета и си позволете това, което в друго време си отказвате – сладкиша, който харесвате, апетитна с подправки храна.
Не забравяйте, че през есента трябва да ядете повече плодове и зеленчуци.
Идея: опитайте вечер да си записвате 5 хубави неща, които са ви се случили през изминалия ден и есенната депресия ще мине безболезнено.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории