Последни Рецепти
Последни Статии

Как да пребприм чувството за глад

Добавено в Диети

Добави към моето меню

Как да пребприм чувството за глад

Изморени от постоянното чувство за глад водим безкрайна борба с излишните килограми, или с тези килограми, които ни изглеждат в почече. С настъпването на пролетта, събличаме дебелите дрехи и искаме да влезем във форма. Нима цената, която трябва да платим е това усещатане за глад и пролетна умора?
На помощ идват храните, богати на влакнини, фибри и целулоза. Те са безопасни по отношение на излишните сантиметри и килограми. Целулозата и влакнините утоляват глада, защото бързо поглъщат течностите и се надуват. Помогат и да се справим и с такъв проблем като констипацията. Край на рекламите на Danon и няма да приличаме на тези проблемни дами.

Храни с високо съдържание на фибри:

* Ябълка – 1 плод със среден размер – 3 гр.
* Банан – 1 плод със среден размер – 2 гр.
* Портокал – 1 плод със среден размер – 3 гр.
* Круша – 1 плод със среден размер – 4 гр.
* Ягода – 1 чаша – 4 гр.
* Грозде – 1 водна чаша – повече от 1 гр.
* Боровинки – 1/2 чаша – 2 гр.
* Броколи термично обработени – 1/2 чаша – 2 гр.
* Морков – 1 корен със среден размер – 2 гр.
* Спанак – 1 чаша – 1 гр.
* Спанак термично обработен – 1/2 чаша – 2 гр.
* Запечен с кожата картоф – 1 плод със среден размер – 4 гр.
* Грах термично обработен – 1/2 чаша – 3 гр.
* Домат – 1 плод със среден размер – 2 гр.

Храни с високо съдържание на вода.

Помисли си, кое по-бързо ще утоли глада ти – ябълка или сухар? Преимуществото на ябълката е очевидно. Доверете се на вашия инстикт за това коя храна ви харесва и коя не (не на рекламата и навика) и яжте с вашата собствена мярка.

Продуктите, които консумираме трябва минимално да се подлагат на термична обработка, тъй като такива храни съдържат много повече влакнини и по-малко прости въглехидрати.
Негативен пример – чипсът. Можеш да изядеш цял пакет и пак да не се чувстваш сит и като прибавим всичките консврванти в пакета с чипс …

Това са няколко храни, които добре засищат, но не водят до напълняване.

* Кафяв неполиран ориз, към който могат да се добавят зеленчуци на пара.
Кафяв ориз продават в китайските магазини и в диетичните. Аз ползвам основно бланширан ориз, който приготвям в микровълновата фирна, в йенски съд с капак. Съотношението е 3:1 вода ориз, за окло 5 мин завира, след което се оставя 20 мин на 250 вата. Гарнира се със зеленчуци и подправки на вкус. Най-често изполвам гъби, моркови, грах и царевица, никога не слагам месо.

* Пресни плодове, които имат ясно изразена кора: ябълки, круши, мандарини, лимони, портокали, грейпфрути.
Вече е пролет и можеби купуваме последните ябълки и портокали за този сезон. Копривата е вече факт, скоро ще има още толкова свежи неща. Сезонното хранене съшо има своите предимства, най-важното за мен, е че така сме в хармония с природата сред която живеем.

* Варен с обелките картоф.
Доказано е че най-голямата част от полезните вещества на картофите се намират точно под кората. Когато ги варите с обелките вие ги запазвате. Пресните картфки, е достъчно да се измият добре с вода и да приготвите ястието. Има една рецепта за надупени картоди или задушени пресни картфки с масло и копър. И за миг не мога да си представя, че тези картофи ще бъдат обелени.

* Бобови: грах, бял боб, леща, фъстъци, нахут, соя
Спорен е въпроса за предствителите на семейство бобови. Много са вкусни, но задължително трябва да се накисват предарително във вода за 24 часа.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории

1 Comment

  1. 1
    Гинка // June 23rd, 2006 at 12:53 pm

    Аз съм месарка и когато пробвам да карам на плодове и зеленчуци, е все едно че нищо не съм яла.
    Нещо на мен не ми подтискат апетита.