Последни Рецепти
Последни Статии

Картофите са полезни

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Кой зеленчук да не забравяме през есента?
Картофите са полезни

kartofi-kopyr

За да избегнем есенната авитаминоза се стараем да разнообразим своето хранене с плодове и зеленчуци, често избираме скъпи и полезни продукти, като забравяме за достъпни, евтини и много полезни.
Един от ценните продукти на есента са картофите, който е ценен източник на витамини.
Особено ценни са картофите заради съдържанието на калий – необходим на организма за регулация на обмяна на веществата, нивото на течности, за кръвното налягане и за нервната система.
Специалисти от университета във Вашингтон съветват да се приемат на ден 4700 милиграма калий. Ако включим в нашето хранене всеки ден картофи то ще получим необходимата доза от калий.
Осен на калий картофите са богати на витамин С, който е необходим през есента.
Картофите са и ниско калорични, в 100 г сурови картофи се съдържат 80 калории.

kartofki-susam

Най-добре е картофите да се сварят необелени, за да се съхрани витамин С, но така се губи калия. Ако се сварят на пара необелени се запазва калият и витамин С. ако картофите се обелят, нарежат и се държат във вода част от витамин С минава във водата защото е водноразтворим. Затова е важна каква е термичната обработка и как се съхраняват.
Картофите се най-добре се съхраняват в тъмно, хладно и проветриво помещение.
Каква кулинарна обработка да изберем на картофите?
Има много кулинарни рецепти в които основния продукт са картофи или в комбинация с други продукти.
Картофен чипс, домашно приготвен и пържени картофи, ако сте на диета не се препоръчват, а ако ги приготвите ги отцедете добре от мазнината.
От здравословна гледна точка се препоръчват рецептите в които картофите са сварени или на пара. В различни комбинации със зеленчуци. Могат да се приготвят и на фурна, с добавка на малко сметана, сирена и зеленчуци се получават вкусни ястия. Също така не прекалявайте със солта и подправките, така и с маслото когато ги подправяте.

В разделното хранене едно от основните правила е да не се съчетават картофи с месо, да това означава да не се съчетават картофи, богати на въглехидрати и месо, богато на белтъчини. Ако следвате принципите на разделно хранене това означава, че рецепти за мусака и пържола с картофи, пържени или на пюре – отпадат. (от личен опит веднъж на годината правя изключение само за мусака).

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории