Последни Рецепти
Последни Статии

Хранене през лятото

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

През горещите летни месеци храненето трябва да е разтоварващо.
Необходимо е да се приемат повече минерални соли, микроелементи, витамини и баластни вещества. Те се съдържат в изобилие в плодовете и зеленчуците.

капрезе

Подходящи са плодовете с голямо водно съдържание като дини, пъпеши, круши, праскови и други. Това е времето на доматите, краставиците и таратора.

В този период може да се намали употребата на бобови, зърнени храни и кореноплодни зеленчуци. Това не се отнася за младите бобови (зеления боб и грах).

Белтъчините сe набавят с кисело мляко, соеви продукти, кълновеот соя и други семена.

През лятото са подходящи по-леки подправки като магданоз, копър и целина.
Избягват се загряващите като джинджифил, червен и черен пипер.

Лятото не е времето на готвените храни. Добре е да се ограничи значително консумацията на месо и месни произведения и да наблегнем на ястията с прясна риба.

През лятото трябва да се приемат повече течности под формата на таратор, айран, пресни плодови и зеленчукови сокове.

Лятото е време за плаж и всеки мечтае за перфектната фигура. Често в стремежа си да я постигнем правим основни грешки: гладуваме ударно, стремейки се за кратко време да достигнем идеалните форми, използваме различни препарати с цел да понамалим обиколката на талията и ханша си… или пък се подлагаме на изтезаващи тялото и духа спортни натоварвания.

Трябва да се храним рационално.
Една от стъпките към идеалното тегло, пропорции и самочувствие е балансираната диета, включваща намален прием на мазнини и наситени мастни киселини.

Практични съвети, които ще Ви помогнат да намалите количеството на консумираните мазнини:

* Интересувайте се за химическия състав на хранителните продукти, които консумирате. Избирайте тези, които съдържат по-малко количество общи и наситени мазнини. На етикетите има много информация, използвайте я.

* От млечните продукти предпочитайте нискомаслени видове кисело и прясно мляко, извара пред различните сирена
Всеки ден консумирайте плодове и зеленчуци, колкото повече толкова по-добре.
Наречете го както искате зелена диета, динена диета, плодова диета, зеленчукова диета, сокова диета …. в това горещо време ни е достатъчна купичка таратор, салата капрезе или шопска, а за десерт кайсия, праскова или череши – лято е!

Водата и течностите са задължителни. Избягвайте подсладениете и газирани напитки. Но зелен чай или ментов чай, изстуден в хладилника с парченце лимон – да!

26.06.2005

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории