Скумрия : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Скумрия

Добавено в Основни хранителни продукти

Добави към моето меню

Скумрия

Описание (в естествена среда): Вретеновидна риба с аеродинамична форма, характерна за бързите риби. Двата вида скумрия, разпространени у нас (обикновена и кальос) се различават по шарките: обикновената е със силно изразени ивици в горната част на тялото и има точки, за разлика от вида кальос. Теглото им достига до 1.5 – 1.7 кг. Месото е сивкаво с добре изразено тъмно включване по страничната линия. То е с високо съдържание на мазнини (особено при обикновената скумрия), с много силен и характерен за тлъста морска риба аромат.

skumria
Atlantic mackerel (scomber scombrus)

Описание (в търговската мрежа): Плътното и тъмно месо на скумрията е богато на мазнини и с много приятен специфичен аромат. Наличието на повече мазнини обаче не трябва да се възприема като недостатък, а напротив – това са полезни мазнини, богати на омега-3 мастни киселини. Само незначителни количества от мазнините съдържат холестерол. Кожата също се консумира.

Търговски вид: в замразено състояние цяла, чистена без глави или филе; пушена, осолена, консервирана (в растително олио или доматен сос).

Най-добра за готвене: Скумрията може да се приготви по най-разнообразни начини: пържена, печена на скара или фурна, задушена. Едрата обикновена скумрия (над 600 г) е подходяща за скара, а по-дребната и кольоса са подходящи за печене във фурна. Много добре се комбинират с кисели и по-остри сосове, в които основна съставка са цитрусите или доматът.
Особеност при приготвянето на скумрията е, че тя не се размразява до отпускане, а колкото да може да се среже по средната кост на две половинки. Замразените все още вътрешности лесно се отделят и полузамразените филета се пекат на скарата. Така стават изключително вкусни и сочни.

Хранителна информация за 100 г атлантическа скумрия (прясна):

* Калории: 205 Ккал
* Калории от мазнини: 125 Ккал
* Мазнини: 13,9 г
* Наситени мазнини: 3,3 г
* Омега-3 мастни киселини: 2,6 г
* Холестерол: 70 мг
* Протеини: 18,6 г
* Натрий: 90 мг
* Калий: 314 мг
* Желязо: 1,6 мг

Диетолозите неведнъж са изтъквали преимуществата и полезните свойства на скумрията, която съдържа много омега-3 мастни киселини, влияещи благотворно на състоянието на кожата. Печената скумрия е подходяща и за хората, страдащи от астма.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории