Маргарин с фибри, „Флора” : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Маргарин с фибри, „Флора”

Добавено в Основни хранителни продукти

Добави към моето меню

Сандвич с маргарин топи килограми
Фибрите прочистват стомаха и гонят рак и диабет

„Флора” и е разработен от Българската асоциация за изучаване на затлъстяването (BASORD) и българската компания за хранителни продукти “Белла”. Съдържа само 25% мазнини. Не съдържа сол – това го прави подходящ за хора, които трябва да избягват солта, както и за тези, които искат да контролират теглото си.

Ново българско откритие разби на пух и прах твърденията, че маргаринът е вреден. Оказва се, че всичко зависи от съдържанието и дозата на заместителите на маслото. Учени разработиха продукт с голямо съдържание на фибри, който не само не вреди, но пази от заболявания стомаха и гони диабета. Фибрите са от най-полезните съставки в храната ни, обясни диетологът доц. Светослав Ханджиев.
Те намаляват риска от гастрити и колити, улесняват и прочистването на стомаха. По този начин се превръщат в надеждна профилактика срещу рака на дебелото черво, който е истински бич за нашата страна с първото си място сред всички туморни заболявания на стомашно-чревния тракт.

За да има ефект от фибрите, менюто ни трябва да съдържа средно 25 г от тях на ден.
На всеки 1000 калории трябва да се падат по 12 г от ценните вещества. Нужното количество фибри в храната зависи и от възрастта и пола на човека. Жените например трябва да си набавят по 25 г, мъжете – 30 г. Дневната нужда на децата от фибри се изчислява като към възрастта на детето се прибавя числото пет, или 7-годишният малчуган трябва да приема по 12 г.
Фибри се набавят от боба, лещата, пълнозърнестия хляб, плодовете и зеленчуците. По обяд организмът усвоява най-добре храната, но точно тогава човек има време само за един тост или сандвич. За 98% от работещите това е обичайният обяд, сочи проучване, поръчано от “Белла”.

Диетолозите препоръчват 400 г салата, риба или нетлъсто месо, но понеже деловият свят няма време за подобни глезотии, важно е поне сандвичите да са възможно най-здравословни. Достатъчно е да са от пълнозърнест хляб вместо бял и да се намажат 5 до 10 г от новия маргарин с фибри. Това ще ни достави около една пета от нужните за деня фибри, както и витамини А, В и Е, които действат като антиоксиданти, забавят стареенето и гонят стреса.

Останалите количества фибри можем да набавим с ябълка на закуска и на вечеря, със сушени плодове или ядки.

Звучи много добре, за да е истина:) Както казват руснаците: поживьом увидим. Но със сигурност ще го пробвам. Тук не е платена реклама на Белла, но с бутер тестото им могат да се правят много ефектни и вкусни банички, хапки, аламинути и десерт с плодове и сметана

Фибрите се използват отдавна в хранителната индустрия в Япония, САЩ и Европа. Те са полезни не само за хората със здравословни проблеми, но за всички, които искат да се хранят рационално
Фибрите намаляват риска от стомашно-чревни и сърдечно-съдови заболявания, констипация, хемороиди, проблеми с теглото. Тъй като забавят повишаването на кръвната захар, фибрите се препоръчват на болните от диабет. Действат благоприятно върху перисталтиката и помагат за плавното усвояване на храната. Срещат се в пресните и сушени плодове, в житните растения. Поне две от храненията ни през деня трябва да съдържат храни или продукти, богати на фибри.

Здравословната диета включва минимум 25 г фибри на ден.

Лице на маргарина с фибри е германският топ модел Джулия Гроскраус
,
избрана на кастинг сред над 90 актриси и модели от Германия, Испания и Италия. Според представителите на “Белла” тя въплъщава най-убедително рационалното хранене и здравословния начин на живот. Освен топ модел и аткриса, Джулия е и любител-фотограф и пътува често по света. Приятелят й е българин, който живее и учи в Германия.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории