Последни Рецепти
Последни Статии

Гриза си ноктите

Добавено в Други

Добави към моето меню

Помощ! Гриза си ноктите

Терапия в 4 стъпки: Habit Reversal

1. Наблюдение
Какво, кога, защо?
Само този, който може да наблюдава себе си внимателно ще може да контролира навиците си и да успее да се коригира.
Отговорете на въпроса “Какво точно правя, когато си гриза ноктите?”
Помислите кога, в какви ситуации ви се случва особено често и дали гризането на ноктите не е защитна реакция?
Най-добре ще е да опишете поведението си на някой близък приятел / а защо не и лекар/ или подробно си запишете всичко. Нашите мисли и чувства придобиват конкретен облик, когато ги изразим с думи.

2. Заместител
В момента, в който изпитате желание да хапете ноктите си или вече сте го направили, направете нещо, което да ви попречи – свийте ръцете си в юмрук или седнете върху тях. Намерете нещо, с което да бъдат заети ръцете Ви.

3. Стимули:
Припомняйте си постоянно колко много причини имате, за да спрете да гризете ноктите си!

4. Затвърдяване:
Поставяйте се мислено по няколко пъти на ден в ситуации, в които обикновено бихте посегнали да гризете ноктите си. Представете си какво бихте направили в такава ситуация. Представете как биха изглеждали вашите нокти, ако ги гризете, безформени, с кожички, разкървавени до кръв.
А сега погледнете към вашите добре изглеждащи в момента нокти – това е вашата малка награда.
Мисловните управнения помагат, има ефект от тях!

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории