Последни Рецепти
Последни Статии

Пет пъти на ден

Добавено в Uncategorized

Добави към моето меню

Яжте Пет пъти на ден плодове и зеленчуци

Консумирането на плодове и зеленчуци е не просто добро за нас, ползите от това са невероятно големи. Тези храни ни пазят от рак и сърдечни заболявания, държат имунната ни система винаги “нащрек”, карат ни да изглеждаме точно толкова добре, колкото се чувстваме – правят кожата ни млада, нежна и искряща.

Последните години много хора по света станаха страстни превърженици на една от идеите за здравословно хранене – и по точно консумацията на плодове и зеленчуци минимум пет пъти на ден, като гаранция за добро здраве, вътрешна красота и добро настроение. Препоръчителната порция плод или зеленчук според експертите е 80 грама. Това означава, че всеки един портокал, една ябълка или резен пъпеш, се броят за отделна порция.

Само една единствена шепа сушени плодове – стафиди, фурми, кайсии, сливи и т.н.е достатъчна за една порция, част от вашите “Пет пъти на ден”. Същото се отнася и до зеленчуците – една порция са едва две супени лъжици настъргани моркови, варени на пара броколи или сладка царевица. Не забравяйте и обикновената салата, но все пак не посягайте към майонезата, а вместо това я подправете с малко зехтин и балсамов оцет.

Запомнете – не се броят за нужните порции за деня следните продукти: плодовите млека, фабрично произведените сладка и мармалади, сладкишите с плодова плънка.

Замразените плодове и зеленчуци имат същата хранителна стойност, както и пресните, затова те също успешно ще изпълнят вашата програма “Пет пъти на ден”.

Трябва да отбележим, че високата температура при консервирането унищожава витамините в някои зеленчуци (например витамин C), но пък други ценни хранителни вещества се запазват (например бета каротина в прасковите и морковите).

Макар и зеленчук, картофите се причисляват към въглехидратните храни – хляб, паста и т.н, така че с пържените или варените картофки не се смятат за порция от нужния ви за деня прием на плодове и зеленчуци!

Всички плодове и зеленчуци са особено полезни за нас и нашето здраве, но ето кои са най – ценни поради изключително високото си съдържание на антиоксиданти и доказани качества в борбата с раковите заболявания:

Червени: ягоди, малини, домати, червени чушки

Оранжеви/жълти: портокали, манго, грейпфрути, моркови, сладки картофи, тикви.

Зелени: Киви, авокадо, броколи, спанак.

Виолетови: черни боровинки, синьо грозде, сини сливи, патладжани, червено зеле.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории
  • Uncategorized