Последни Рецепти
Последни Статии

Пилешка супа пази от настинки

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

Пилешка супа за душата пази от настинки

Няма нищо по-хубаво от топла напитка или супа в студен, мразовит ден.
Какво по-полезно и какво по-хубаво от чаша ароматен чай. В т. нар. грипно време той е истинска

профилактична напитка

Чрез нея човек поема антиоксиданти – вещества, които обезвреждат натрупаните в излишък свободни радикали в клетките на организма. Така се отдалечава опасността от заболявания.

С многостранни полезни ефекти е зеленият чай. Неговите антиоксиданти, за разлика от черния чай, не участват в толкова сложни комплекси от вещества и се усвояват по-лесно.
Билковите чайове изискват специално внимание по отношение на тяхната дозировка, време на варене или запарване. Ако нямате информация за употребата на дадена билка, по-добре приемайте я като много слаб чай.

Универсално средство срещу възпаления са запарките от лайка, мащерка, мента.
При белодробни проблеми се препоръчва чай от бъз, а при храносмилателни нарушения – от джинджифил, който намалява чувството на тежест след обилно нахранване. Разумно е чаят да се консумира в умерени количества: до три-четири чаши дневно.

Вместо със захар по-здравословно е да се подслажда с мед. Това често се препоръчва при сърдечносъдови, отделителни, чернодробни и други заболявания. Медът може да се използва и като слабително средство. В такива случаи дозировката му е 100 г в чаша с топла вода. Ако в същото количество топла вода се прибави 50 г мед, получава се идеална напитка за сън. Тя се приема на гладно, половин час преди лягане. Според специалистите по хранене най-лечебни са светлите видове мед – липов, акациев и пр. От тъмните видове най-полезен е медът от елда. Идеална храна срещу настинки са

топлите зеленчукови супи

Ако в тях преобладават моркови, чушки, домати, цвекло, зеле и пр. зеленчуци, ястията доставят на организма антиоксиданти, въпреки че при термичната обработка в супите количеството на витамините С, Е и бета каротин е по-малко в сравнение със суровите продукти. Внасят се още фенолни съединения, които се намират предимно в растителните храни. Ако супите са рибни или месни, те доставят в по-голямо количество минералните соли – селен и цинк.

Особено подходяща срещу настинка е пилешката супа.

При редовна консумация на такъв вид ястия организмът си осигурява добра имунна защита. Не трябва обаче да се прекалява с животинските мазнини. Ако са много, те водят до увеличаване на лошия холестерол в организма, който е сериозна заплаха за кръвоносните съдове и сърцето. Най-добре е да се ползват растителни мазнини – слънчогледово или царевично олио. Те са основни източници на витамин Е. Към супите могат да се добавят счукани ядки – орехи, бадеми, фъстъци, лешници, чрез които се увеличава количеството на белтъчините и на антиоксидантния витамин Е.
Друг начин топлите храни да се обогатят с протеини е да се ползват соеви брашна и продукти. Чрез соята се доставят на организма витамини от групата В (В 6, В 9, В 12), както и полезните омега-3 полиненаситени мастни киселини.
Супата в никакъв случай не бива да се “изгълтва” бързо. В това отношение е добре да следваме съвета на Петър Дънов, според когото храната трябва да се приема бавно, да се яде с любов и благодарност, при добро разположение на духа.

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории