как да подобрим начина си на хранене : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

как да подобрим начина си на хранене

Добавено в Здравословно хранене

Добави към моето меню

идеи за по-добър начин на хранене
Какво и как да променим в начина си на хранене за да изглеждаме и да се чустваме по-добре?
Колкото и да сте уверени, че сте направили всичко, за да се храните правилно, може би нещо сме пропуснали

zelenchuci

Пийте повече вода!
Тя не съдържа захар, кофеин или мазнини, които влизат в състава на повечето газирани или млечни напитки. Освен това, водата способства за прочистването на организма и за подобряването на работата на храносмилателната система, а освен това е полезна и за здравето на кожата.

Приготвяйте месото на грил
вместо да го пържите. Това ще намали съдържанието на мазнините, но няма да повлияе върху вкуса му. Ако все пак пържите изцеждайте много добре от мазнината и попивайте със салфетка останалата мазнина.

Плодове
Вместо чипс или вафли по-добре изяжте някакъв пресен плод, ако сте гладни между основните хранения. Яжте колкото се може повече плодове, те винаги могат да ви бъдат под ръка и в офиса и у дома.

Започвайте обеда със супа
През зимата приготвяйте супа от различни зеленчуци: картофи, лук, кервиз, праз, моркови. В съчетание с препечени хапки тя е много подходяща за обяд или като първо ястие за вечеря.

Разделното хранене не е паницея,
но … Не консумирайте едно и също ястие два пъти дневно. Редувайте например ориза с пюре или задушени зеленчуци.

Пицата е решение за обед,
но избирайте пици с домати, червени чушки и други зеленчуци. Кашкавалът също е добре да е нискокалоричен.

Включвайте Зеленчуци в менюто си
Заменяйте повече продукти със зеленчуци. Например, когато приготвяте спагети, заменете каймата със зеленчуци.

Кисело мляко
Вместо сметана използвайте кисело мляко – то е по-нискомаслено. Чудесен десерт се получава от купчка кисело мляко и лъжичка сладко, а най-полезната закуска си остава 2, 3 лъжици мюсли, кисело мялко и една ябълка

Експериментирайте,
опитвайте различни видове хляб, плодове и зеленчуци и по този начин диетата ви ще се разнообрази.

Всеки ден яжте плодове и зеленчуци
Една порция се равнява на един пресен плод или резен диня, чиния салата или чаша плодов сок.

Закуската
трябва да ви засити и да даде добро начало на деня, за да не се появи изкушението за кроасан или нещо подобно. И не пропускайте закускате, не я заменяйте с чаша кафе

Вечерята
не трябва да е много късно. Организмът не успява да преработи приетите мазнини преди лягане, ако сте вечеряли твърде късно.

Разходката
Не забравяйте за разходката! Тя помага на организма да преработи храната. Организарайте така деня со, че да имате време до извървите част или да стигнете пеша на работа.

Подправките
Подобрявайте вкуса на ястията с разнообразни подправки: пресни или изсушени и лимонов сок. Те не съдържат мазнини и са много по-полезни, отколкото солта. За солницата, ако можете забравете всички продукти съдържат натриев хлорид

Експериментирайте
Не се страхувайте да експериментирате в готвенето! Домашно приготвената храна е по-здравословна от полуфабрикатите … и е по-вкусна, защото когато приготвяте храна вие влагате в нея вашите емоции, чуства и желания

Не се ограничавайте, защото тогава се получава ефекта на бумеранга
Не си струва напълно да се лишавате от сладко. Пълното ограничаване от нещо ще ви накара да намразите здравословното хранене.

Балансираната диета
Не преживявайте много, ако сте нарушили някое от правилата – просто отново се върнете към балансирана диета.

Работа в екип

Опитайте се да въвлечете всички членове на семейството в здравословното хранене. Нека децата ви помагат в готвенето. Това ще се превърне в полезен за тях навик.

за алкохола
Преди да отидете на среща с приятели в бар, изяжте сандвич, малка порция спагети или банан. Това ще помогне на организма да се справи с алкохола.
Винаги изпивайте чаша вода след всяка чаша алкохол и ще видите колко добре ще се чувствате на следващата сутрин.
Има един съвет на майката към булката от един роман “На сватбата изпий само чаша шампанско, след това пий вода”

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории

1 Comment

  1. 1
    Elena // February 25th, 2007 at 10:23 am

    Vsichko koeto cheta za zdravoslovnoto hranene izglejda tolkova lesno,no nikoga ne moga da izdarja poveche ot 3-4 dena …trudno se spravqm na uchilishte.Iskam da svalq 4-5 kg,ako nqkoi ima reshenie na problema mi da pishe na poshtata..neshto koeto e testvano i deistva..blagodarq