Във форма за лятото : Готварски, кулинарни рецепти
Последни Рецепти
Последни Статии

Във форма за лятото

Добавено в Диети

Добави към моето меню

(преди много години ставам аз, за да отстъпя мястото си на една бременна жена в автобуса. тя (след като се облива цялата в червено):
– не, не, моля ви се, аз не съм бременна, аз само съм пълничка…

Горещо, шарени рокли и къси панталонки, мирис на море и мисли-притеснения затова, че не изглеждаме добре в очите на другите …
Диетите са станали едва ли не част от живота ни.
Диетата се е превърнала в мантра, която повтаряме с надежда нещата да станат по-добре.

Или както казва Ева Енслър
‘Спрете да поправяте тялото си. То никога не се е разваляло!’

Диетата не е глад, а хранителен режим, балансиран режим съобразен със здравословното хранене.
Това са 10-те постулата на здравословното хранене:

summer diet

1. Яжте разнообразна храна
2. Хранете се редовно
3. Яжте достатъчно сурови плодове и зеленчуци – 200 г плодове и зеленчуци дневно
4. Консумирайте пълнозърнести зърнени храни
5. Всеки ден яжте млечни продукти с ниска масленост
6. Яжте риба и постни меса
7. Яжте два пъти седмично варива
8. Използвайте 2 супени лъжици растителна мазнина на ден
9. Намалете готварската сол
10. Ограничете кристалната захар и захарните изделия, включително захарсъдържащите газирани безалкохолни напитки.

Движете се активно
Движението е важно и за стройната фигура, и за здравето. Трябва да се движим активно поне 40-50 мин. на ден. Изберете си спорт, който ви доставя удоволствие. Така спортуването няма да ви тежи и няма да се откажете още след първите няколко посещения.
Оптималната продължителност на физическите упражнения в условията на съвременен натоварен живот е около 3-5 часа на седмица, което означава около 40-60 мин всеки ден.
Започнете сутринта с упражнения – 10 – 20 мин
Каране на колело, плуване, йога, спортни танци, бойни изкуства, фитнес …. изберете своя спорт, който ви доставя удоволствие
Ходенето пеша, е изключително полезно – може да отидете пеша до офиса, да качвате стълби, да се разхождате докато говорите по телефон, вместо да изпращате емайл да отидете до съседната стая на работа – е по възможностите на всеки. Хубаво е ако продължава около 1 час или на два пъти по 30 мин всеки ден.

Започнахме с реална ситуация и завършваме с реален разговор
– Кантарът мълчи, нищо не казва. а на мен ми е кеф да карам колело – какво толкова
– Кантара го забрави. Аз не съм стъпвал на него от месеци. Точно качеството на живот е важно

И още няколко неща има
– Добро настроение и позитивно настроение към света
– Наспивайте се
– Секс (с правилния човек, добър)

След като написахме и последната думичка (за първи път я пиша така открито в статия) има още едно
Забавлявайте се! на всеки миг

Постулатите на здравословното хранене са цитат на статия на Проф. д-р Донка Байкова

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории