Последни Рецепти
Последни Статии

Слънчогледови семки

Добавено в Основни хранителни продукти

Добави към моето меню

Слънчогледови семки

Консумирането на слънчогледови семки намалява нивата на “лошия” холестерол и се препоръчва при високо кръвно налягане.
В състава на слънчогледивите семки влизат главно ненаситени мастни киселини — линолова (50-65 %) и олеинова (25-40 %), които водят до формиране на така нар. “добър” холестерол, което ги прави изключително полезни при сърдечносъдови заболявания и при повишено кръвно налягане.
sunflowerseeds

При повишени нива на холестерол в кръвта, е желателна консумацията на орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци. Препоръчителното количество е 30 гр. пет пъти седмично.

Семената на слънчогледа са богати и на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната. Подпомага контролирането на кръвното налягане и регулирането на телесната температура.

Като източник на витамин D семената на слънчогледа са далеч по-ценни дори от някои рибни източници. Наличието на витамин F в тях ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания.
Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и за да не отделят вредните за организма афлатоксини. Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето си да се държат в хладилник или фризер.

kokoski 4
Бисквити със слънчогледови семки

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории