Последни Рецепти
Последни Статии

Тофу

Добавено в Основни хранителни продукти

Добави към моето меню

Тофу
соево сирене

100 г тофу съдържа 15,7 гр белтъчини, съвсем малко мазнини, много желязо, магнезий и калий. Съдържа също така никотинова киселина, мед, калций, цинк, фосфор, както и витамините В1, В2 и В6.

Наричат тофуто още кулинарен хамелеон, защото заради неутралния си вкус лесно се превръща в каквото поискате – вкусни щишчета със зеленчуци, шницел, кюфте, пълнеж за лазаня и др.
Не съдърржа и грам животинска мазнина, което го прави идеален заместител на месото по време на пости.
За да се приготви тофу първо се приготвя соево мляко, което също е чудесен продукт за пости и задължително присъства в менюто на вегетарианците. Тофу се прави от соево мляко, извлечено от накиснати соеви зърна. След това зърната се смилат и се сваряват. Отстраняват се шлюпките, а останалата течност се сгъстява чрез прибавяне на оцет, лимонов сок, сол или калциев сулфат. Получава се нещо подобно на извара, от която се изцежда течността. Получава се блокче, което много прилича на бяло сирене.

Тофу може да се намери през цялата година в диетичните магазини и на специализираните щандове в големите магазини.

Рецепти с тофу:

Add to Facebook icon Add to Twitter icon Add to del.icio.us icon Add to Google Bookmarks icon Add to Svejo.net icon
Категории