Устойчиво развитие на “Кока-Кола” в България
Добави към моето меню
– 95% от генерираните в производството отпадъци са рециклирани, според Доклада за устойчиво развитие на Кока-Кола в България
– 556 работни дни са отделили служители за доброволчество по каузи, в които вярват
– Кока-Кола е спестила 29 млн. литра вода в производствените центрове в Костинброд и Банкя през 2018 г
– Приходите на “Кока-Кола” в България са достигнали общо 524 млн. лв. през 2018 г.
Постигане на оптимално използване на водните ресурси в количествено отношение е сред основните приоритети на Кока-Кола в България, става ясно от представения на 28 май 2019 г. Доклад за устойчиво развитие за 2018 г. Сред акцентите в него са спестените в производствените центрове в Костинброд и Банкя 29 млн. литра вода, рециклираните 95% от генерираните в производството отпадъци и 556 работни дни, които служители на Системата на Кока-Кола са посветили на доброволчество.
По време на официалното представяне на доклада изпълнителният директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България – Юрг Буркхалтер и изпълнителният директор на Кока-Кола България Евелин Де Лирснайдер представиха основните акценти от устойчивата политика на Системата на Кока-Кола в България. В събитието участваха още Жаклин Цочева – директор „Публични комуникации и връзки с обществеността“, Милена Завалова – директор „Производствени центрове“ в Кока-Кола ХБК България, Боян Рашев – управляващ партньор в denkstatt България, а накрая Анна Габровска – директор „Човешки ресурси“ в Кока-Кола ХБК България и студенти, сред които и популярният влогър Крис Захариев, дискутираха какво очакват младите хора у нас от бъдещите си работодатели по отношение на социалните каузи, които припознават и подкрепят.
Информацията в доклада представя целите, начина на управление и резултатите, постигнати по отношение на най-важните теми за компанията и заинтересованите страни за миналата година и доказва, че един от най-големите световни производители на безалкохолни напитки цели използваното количество вода да е само толкова, колкото наистина е необходимо.
Според отчетените резултати, Кока-Кола се стреми да намалява използваното количество вода във всеки етап от производството на продуктите, както и да я употребява повторно. Благодарение на непрекъснатите дългосрочни усилия в тази посока, както и на подобрения в производствения процес през последните 7 години, през 2018 г. компанията успя да постигне рекордно понижение, достигайки до само 1,76 литра вода, необходими за производството на 1 литър напитка. Отчетените резултати представляват понижение с 5% на потреблението на вода, което се равнява на повече от 29 млн. литра спестена вода за цялата година или средното годишно потребление на питейна вода на 800 българи. Само за 2018 г. компанията успява да използва повторно и близо 40 млн. литра вода.
„Като водеща компания на българския пазар, вярваме че наша роля е да бъдем отговорни към околната среда, за да я запазим за бъдещите поколения. Гордеем се, че в последното десетилетие успяхме да извървим дългия път на подобряване на процесите и технологиите, за да постигнем амбициозните цели за устойчивост, които си поставяме. Увеличихме рециклирането на генерираните отпадъци в производствените центрове и значително намалихме използваната вода“, сподели Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани в България.
Кока-Кола е първата компания в страната, която въведе рециклиране и на мокрите етикети от напитките в стъклени бутилки. Благодарение на тази инициатива и оползотворяването на утайките от пречистването на отпадните води в производствения център в Костинброд, през 2018 г. компанията успя да рециклира 95% от генерираните отпадъци в производството, отбелязвайки ръст от над 24% от 2010 г. насам.
Освен разумното използване на ресурси, компанията регулярно идентифицира и оценява темите, като следва добрите практики според GRI стандартите за оценка. В отчета са включени оценка на приноса на бизнеса, веригата на доставки, тенденциите на местния и международните пазари и политики, както и проследява как всеки един от тези аспекти влияе върху устойчивостта на бизнеса в страната.
През 2018 г. Системата на Кока-Кола в България е инвестирала и над 360 хил. лева в инициативи в подкрепа на обществото. В допълнение 1 139 служители на компаниите от Системата се включиха в обществено значими проекти и дариха близо 4 450 часа като доброволци по каузи, в които вярват. Това се равнява на общо 556 работни дни или заетост на 1 служител за 2 години и 3 месеца само по доброволчески дейности.
Инициативите в тази посока бяха отличени със седем награди в областта на Корпоративната социална отговорност през изминалата година, както и с престижната награда в категория „Най-добра партньорска #YouthEmpowered инициатива“ на Групата Кока-Кола Хеленик. Тази награда постави България на първо място сред всички 28 държави, в които компанията оперира. Кампанията, реализирана у нас през последните 3 години, цели изграждане на по-доброто бъдеще чрез качествено образование, развиването на потенциала на младите хора и тяхната подготовка за успешен кариерен път. През изминалата година в рамките на инициативата 2875 ученици и студенти участваха в обучителни сесии за развиване на личностни качества и основни бизнес компетенции в 13 населени места (с. Ведраре, Гоце Делчев, Костенец, Костинброд, Лом, Монтана, Пловдив, Първомай, Самоков, Своге, София, Стара Загора и Търговище). Техни ментори станаха общо 93-ма професионалисти от бизнеса, НПО сектора, образованието и сферата на предприемачеството.
Системата на “Кока-Кола” в България се състои от пет юридически лица.
– “Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани България” е част от групата на “Кока-Кола Хеленик” и е в България от 1992 г. Разполага с два производствени центъра в Костинброд и Банкя и със 7 дистрибуционни центъра в страната.
– “Кока-Кола България” ЕООД е местното дъщерно дружество на The Coca-Cola Company и отговаря за маркетинга на продуктите, за разработването на нови безалкохолни напитки и за сиропите и концентратите, влизащи в състава на напитките с марка “Кока-Кола”. През 2018 г. компанията откри Развоен център за информационни технологии в София, който предоставя бизнес решения за “Кока-Кола” на глобално ниво със силен фокус върху Европа, Близкия изток и Африка. Звеното е част от световната структура за информационни технологии на The Coca-Cola Company, която обединява 5 развойни центъра в САЩ, Мексико, Индия, Сингапур и Япония.
– Coca-Cola European Partners Shared Services – Coca-Cola European Partners е бутилиращото предприятие на “Кока-Кола” за 13 европейски страни в Западна Европа, включително Андора, Белгия, Франция, Германия, Великобритания, Исландия, Люксембург, Монако, Холандия, Норвегия, Португалия, Испания и Швеция. Компанията не бутилира и не продава в България, но разработи своя споделен финансов център в страната, а през 2018 г. отвори финансов офис и във Варна.
– Coca-Cola Hellenic Business Services Organization – център за бизнес услуги, създаден през 2011 г. в София, който подпомага групата “Кока-Кола Хеленик” чрез централизирани дейности в областта на финанси и счетоводство, човешки ресурси и управлението на основни бази данни. В компанията работят над 600 професионалисти, които годишно обслужват 67 хил. клиенти, обработват над 500 хил. фактури от 43 хил. доставчици и над 120 хил. поръчки за покупка и изготвят вътрешните финансови отчети за 37 компании в групата.
– Coca-Cola Hellenic Group IT Services е част от организацията за Business Solutions and Systems (BSS). Ролята на компанията е да улеснява нарастващите транзакции чрез технологии. През май 2018 г. групата откри в София тех-парк лаборатория за технологични иновации, която предоставя обща платформа за представяне на съществуващи решения за бизнеса и създава мост между “Кока-Кола Хеленик”, университети и стартиращи компании. Компанията получи и инвестиционен сертификат “клас А” за допълнителен проект “Плиска”, който цели разширяване на IT активностите, прехвърляне и централизиране на услугите, които се предоставят от България на всички компании в 28-те държави от групата “Кока-Кола Хеленик”.