Черен петък
Добави към моето меню
Черен петък
Ако сте срещнали някъде определението като черен петък за един от дните на ноември историята е следната
Прекомерното потребление е опасна обществена тенденция, затова и четвъртия петък през ноември се нарича
Световен ден за отказ от покупки (Buy Nothing Day)
Денят се пада обикновено след американския ден на Благодарността, когато е началото на Коледните разпродажби.
В САЩ 2012 г
‘Черният петък”, слага началото на коледните разпродажби, стартира в САЩ още в четвъртък вечерта. През 2012 г много от магазините започнаха разпродажбите по-рано – вечерта в четвъртък, когато американците отбелязват Деня на благодарността. Според допитванията, около 17% от американците имат намерение да се възползват от разпродажбите – това прави около 41 милиона души.
Нарича се “Черен петък”, защото това е денят, който може да изхрани цяла година.
Американските власти очакват продажбите на Черния петък да нараснат с 3,8% или 11,4 млрд. долара.
Но не всичко е само черно и бяло. При тези големи разпродажби е възможно дори да бъдат сгазени хора от тълпата в магазините.
Затова и денят се нарича „черен петък“ (Black Friday).
Идеята за отказ от покупки се заражда в Америка през 1992 г, а световен мащаб получава през 2001 г когато освен в САЩ, Канада, Мексико се провежда в още 55 страни.
През 2012 г се очаква в кампанията да се включат хора от 65 страни.
Идеята е в продължение на 24 часа да се откажеш от придобиването на каквито и да е вещи.
На този ден активисти провеждат мирни демонстрации в търговски центрове, показват се антирекламни материали – скечове, печатни, анимации – различни креативни идеи, които показват опасностите и зависимостите пред потребителското общество.
Един факт, средният гражданин на САЩ купува 5 пъти повече вещи от мексиканец, 10 пъти повече от китаец, 30 пъти повече от индиец.