Кампания “Купувам българското”
Добави към моето меню
БНТ2 стартира кампания
“Купувам българското”
Купувам българско“ е новата кампания на БНТ 2 в подкрепа на българските млекопроизводители и млекопреработватели. Инициативата бе обявена на 16.10.2014 г., деня, когато медията отбеляза своята трета годишнина.
„ БНТ 2 подкрепя българските производители, които са заплашени от масови фалити заради въведеното ембарго от страна на Русия върху стоки от ЕС. В продължение на три месеца кампанията ще акцентира върху купуването на български млечни продукти. Инициативата ще провокира и българите да се запитат за качеството на продуктите, които консумират, заяви Екатерина Генова, директор дирекция „БНТ Свят и региони”.
„Купувам българско” се осъществява с подкрепата на Асоциацията на млекопреработвателите в България и Националната асоциация на млекопреработвателите. Техните членове ще поставят върху млечните си продукти специално изработени стикери с логото на кампанията. Стикерът гарантира, че млечните продукти съдържат уникалната българска бактерия „лактобацилус булгарикус“.
„Приветстваме тази кампания на БНТ2, тъй като трябва да се подкрепи родното производство. А това е свързано и със запазване на работни места.”, коментира председателят на Асоциацията на млекопреработвателите в България инж. Димитър Зоров.
„Купувам българско” ще помогне на всички български деца да познаят вкуса на истинското кисело мляко, посочи Изпълнителният директор на „Ел Би Булгарикум” Васил Зографов.
„Вследствие на ембаргото, от Европа започнаха да идват много продукти на дъмпингови цени. Затова тази инициатива призовава българския потребител към солидарност.”, поясни Богдан Борисов от Националната асоциация на млекопреработвателите.
БНТ 2 организира и конкурс, в който всеки може да участва като допълни изречението „Аз купувам българско мляко и български млечни продукти, защото…“. Всеки месец жребий ще определи един от зрителите, довършил изречението. Той ще получи подарък хладилна чанта с млечни продукти от български производители. Подробности за конкурса и правилата за участие могат да намерят в сайта на БНТ -www.bnt.bg/kupuvambulgarsko.
През целия период на кампанията поредица от репортажи в новините на БНТ 2 ще търсят отговори на въпросите купуват ли се български млечни продукти или хората предпочитат по-евтините вносни варианти, с каква суровина се произвеждат продуктите и какви са проблемите пред родните фермери. През първите 3 месеца фокусът на репортажите ще бъде върху проблемите на млекопроизводителите, а след това обект на кампанията ще бъдат и другите български производства.
Фактите: Гауда, маскирана като кашкавал, продават в магазините. Цената на холандското твърдо сирене е много ниска – около 6-7 лв. за кг, и е атрактивна за потребителите. Вкусът обаче е много различен от този на истинския кашкавал. А самата подмяна на името на продукта е драстично нарушение на законите, каза Димитър Зоров от Асоциацията на млекопреработвателите в България (АМБ). Освен кашкавала менте в магазините се продават и други млечни продукти с европейски произход, които също са на много ниски цени. Качеството им не подлежи на задължителна проверка от страна на контролиращите органи, защото идват от други страни членки на ЕС. Производителите на тези продукти подбиват цените на родните фирми, защото се опитват да изчистят количества, залежали заради забраната за износ за Русия. За да не ударят родните си пазари, западни компании се опитват да пласират залежалата си стока в българските, румънските и гръцките магазини. 80% от млечните продукти, които се предлагат в ресторантите, вече са вносни, каза Симеон Присадашки, зам.-председател на АМБ